mobilitat

La capital i Sant Julià volen ampliar les estacions i el servei de Cicland

Diverses parròquies estudien denunciar la concessió de les bicicletes compartides

Estació de bicicletes de Cicland a Escaldes-Engordany.

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Els comuns d’Andorra la Vella i Sant Julià aposten fermament pel servei de bicicletes elèctriques compartides Cicland i la mobilitat sostenible. Tant el comú de la capital com el de Sant Julià de Lòria proposen absorbir sense cost extra les estacions a les quals renunciïn la resta de parròquies. Josep Majoral, cònsol major de Sant Julià de Lòria, explica que a la darrera reunió de cònsols hi va haver una sèrie de comuns que volien cancel·lar el contracte. “Nosaltres el volem ampliar i estem mirant que les estacions que hi ha a Canillo, Ordino, etcètera, ens les puguem quedar si no representa més cost per al comú”, assegura.

Un dels principals arguments que esgrimeixen els comuns que volen denunciar la concessió de Cicland, més enllà de l’orografia del país, és el poc ús que se n’ha fet els últims anys. Tot i això, David Astrié defensa que per culpa de la pandèmia les últimes dades no reflecteixen l’ús real d’aquest servei, però abans de la pandèmia el creixement era molt positiu i esperen que es recuperi els anys vinents. També afirma que “hem manifestat a l’empresa la voluntat d’absorbir les estacions a les quals renunciïn altres parròquies”. En la mateixa línia Josep Majoral hi afegeix: “En el pitjor dels casos continuarem com estem ara - amb una estació al comú - i en el millor ampliarem les estacions sense cost addicional.”

El servei de bicicletes compartides Cicland podria deixar de funcionar aquest any en algunes parròquies. És el cas d’Escaldes- Engordany, on fonts comunals comenten que han constatat que la iniciativa Cicland no ha tingut ni té l’èxit d’ús ni l’acceptació que havia previst l’empresa, sempre parlant del territori d’aquesta parròquia.

Tot i no haver pres cap decisió en ferm, aquest comú és molt escèptic sobre la continuïtat d’aquesta iniciativa. Les xifres d’ús generen enormes dubtes sobre la seva viabilitat. Aviat es podria dilucidar sobre la seva continuïtat a Escaldes-Engordany.

Cada comú pot denunciar la concessió aquest any. Els de les zones més altes del país es plantegen abandonar el projecte. D’altres, com Andorra la Vella o Sant Julià de Lòria, estan treballant per impulsar el transport en bicicleta. “Amb el temps algunes parròquies han vist que no hi ha un gran ús. Sigui com sigui, som una parròquia plana i estem preparant les modificacions als carrers d’Andorra la Vella que incorporen carrils bici i zones de 30 perquè la bicicleta elèctrica sigui un mitjà més de transport”, diu David Astrié, el cònsol menor.

L'EMPRESA FA AUTOCRÍTICA I DONA ALTERNATIVES

Diego Albino, gerent de l’empresa Cicland, comenta que l’orografia del país no ha ajudat en la introducció amb èxit del servei de bicicletes compartides. Explica que ja estan en contacte amb els comuns per evitar que denunciïn el contracte. “Ens ha arribat que alguns comuns es plantegen la possibilitat de denunciar el contracte i estem plantejant propostes perquè el servei de mobilitat sostenible es pugui mantenir”, assegura. Tot i això, critica els pocs espais que hi ha per circular en bicicleta amb seguretat al Principat. “La majoria de la gent que la podria utilitzar com a mitjà de transport no té els espais per poder circular”, retreu a l’administració.

tracking