el govern ja treballa en les connexions a parís i portugal
La ruta la Seu-Madrid, totalment consolidada
La mitjana del 68% d’ocupació dels vols garanteix la viabilitat del trajecte fins a final d’any
La mitjana d’ocupació dels vols entre els aeroports d’Andorra-la Seu i Madrid Barajas operats per la filial regional d’Iberia, Air Nostrum, és del 68% des que es va inciar la ruta el 17 de desembre. Des d’aquell dia s’han dut a terme 32 vols (16 entre la Seu i Madrid i 16 entre Madrid i la Seu), amb una ocupació mitjana de 34 passatgers per avió per un total de 1.089 usuaris. Els vols no han patit cap retard, desviament o cancel·lació i la durada mitjana del viatge sempre ha estat per sota de la prevista per una ruta de 464 quilòmetres.
Les xifres d’ocupació, segons el ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, “consoliden” la ruta per a tot aquest any “si es mantenen els índexs d’ocupació registrats fins ara”. Gallardo, que va presentar en roda de premsa el balanç del primer mes i mig de vols acompanyat del secretari d’Estat d’Economia, Èric Bartolomé, va augurar que el punt d’equilibri podria arribar al juny, moment en el qual l’executiu començaria a fer efectives les compensacions a la companyia pels seients que no s’ocupen, fixades en un màxim de 630.000 euros l’any. Uns diners que, si les xifres d’ocupació es mantenen, no s’hauran d’abonar en la seva totalitat.
“L’ocupació és sensiblement superior al que inicialment havíem previst en un aeroport sense vols regulars i en una nova ruta”, va indicar Gallardo, que va matisar que “després de la temporada turística d’hivern es produirà una davallada en la demanda”.
Mentre els vols del cap de setmana es consoliden, des del Govern s’ha començat a consultar les empreses del sector bancari, consultories o complexos de neu la possibilitat d’oferir un vol regular a Madrid els dimarts o els dijous. “Quan tinguem el retorn ho valorarem amb la companyia”, va indicar el ministre, que també va anunciar que s’han obert contactes amb l’Empresa Familiar per posar en marxa les rutes a París i Portugal.
La intenció és procedir de la mateixa manera que amb la ruta a Madrid. Elaborar uns plans de negoci que es remetran a les companyies aèries que puguin estar interessades a fer els trajectes i convocar després un concurs públic per concessionar-les.
Tornant al vol a Barajas, Gallardo va explicar que un cop consolidat el primer any de funcionament n’hi podrà haver un altre si Govern i Air Nostrum estan conformes. Per al tercer any s’hauria de fer un nou concurs i es podrien presentar altres companyies i seria necessari fer un altre model d’implicació de l’Estat en l’impuls de la concessió.