Deu anys sense activitat
Osca s'emmiralla en Andorra per al seu aeroport
A punt de complir-se 15 anys del primer vol comercial que es va enlairar d'Osca el 14 d'abril del 2007 amb destinació a la Corunya, l'aeroport ja porta deu anys seguits sense aquest tipus d'activitat –els últims xàrters a Menorca van partir a l'estiu del 2012– i amb les expedicions de la SD Huesca i dels seus rivals com a principals clients. I és que tampoc funciona ja com a plataforma de formació després del tancament de l'escola de pilots Airways Aviation que va agafar el relleu de la desapareguda Top Fly. Els vols per portar esquiadors al Pirineu aragonès des de Madrid, la Corunya, Sevilla, Palma de Mallorca, Gran Canària i fins i tot Londres van ser la primera gran aposta, però aquell prometedor inici es va esfumar amb el tancament de la companyia local Pyrenair.
És per això que des d’aquesta part del Pirineu se sent sana enveja de la nova experiència a l’aeroport Andorra-La Seu. Des del 17 de desembre, Air Nostrum
–que va guanyar el concurs licitat per 630.000 euros– fa dues connexions setmanals entre l'aeroport de Barajas i el de la Seu.
L'Associació Provincial d'Hostaleria i Turisme d'Osca considera que disposar d'una infraestructura aeroportuària en una província amb tant potencial turístic és “una oportunitat que s'hauria d'aprofitar perquè serveixi com a estímul al creixement de la regió, com s'ha fet amb altres aeroports secundaris a Espanya i que serveixen d'enllaç entre diferents ciutats espanyoles i europees. Andorra és l’exemple a seguir”.