Andbank Espanya creix en grans clients
L’entitat bancària tanca el 2021 amb 5.270 milions d’euros procedents d’aquest segment
El volum de negoci originat pels key clients que van formar part d’Andbank Espanya l’any passat es va traduir en 5.270 milions d’euros. Així ho va fer saber l’entitat bancària ahir a través d’un comunicat. En aquest sentit, l’entitat va informar que aquesta xifra ha augmentat un 25% més respecte al 2020. Els key clients, de fet, són un segment compost per individus, societats o famílies que tenen més de 5 milions d’euros a l’entitat. Un col·lectiu que va suposar el 30% del volum d’Andbank Espanya, que es va situar en 17.300 milions d’euros. Pel que fa a distincions territorials, les zones que van experimentar un desenvolupament més gran al llarg del 2021 van ser Madrid, Catalunya, Andalusia, el País Basc i València, àrees on, precisament, hi ha més penetració d’aquesta tipologia de clients.
Andbank va especificar que la firma planteja serveis especialitzats per a aquest segment, que considera estratègic, en els 23 centres de banca privada amb els quals compta a Espanya, la qual cosa ha permès multiplicar gairebé per tres la xifra del volum en key clients en els últims quatre anys. A través de la figura del director patrimonial, doncs, els grans patrimonis tenen accés a propostes adaptades al seu perfil a través de mandats de gestió personalitzats. En aquest sentit, tenen la possibilitat de seguir criteris ESG marcats pel client; assessorament independent, serveis de multijurisdicció, multicustòdia o accés a crèdit (llombard i hipotecari). Així mateix, Andbank Espanya va recordar que ofereix als seus clients l’oportunitat d’accedir als equips d’especialistes experts en diferents àmbits com la planificació patrimonial, gestió i assessorament personalitzat, inversió alternativa, inversió immobiliària o M&A, entre d’altres.
Pel que fa als anys anteriors, Andbank Espanya va gestionar el 2019 un volum de negoci de 3.000 milions d’euros al segment key clients.