PATRIMONI CULTURAL
Els escolars aprenen la professió de restaurador
Patrimoni Cultural ha organitzat unes visites escolars on han participat 150 alumnes d'Escaldes-Engordany
El departament de Patrimoni Cultural, a través de dos dels seus serveis, la Biblioteca Nacional d’Andorra i l'Àrea de Patrimoni Cultural, ha organitzat unes visites escolars on han participat 150 alumnes de primer cicle de l’Escola Andorrana d’Escaldes-Engordany, segons informa l'executiu en un comunicat. Així, d'una banda han realitzat un 'laboratori de lectura'per donar a conèixer la producció literària del país aprofitant el potencial de l’àlbum il·lustrat i, de l’altra, una visita al taller i laboratori de restauració de béns mobles.
La proposta inicial sorgeix de la Biblioteca Nacional i parteix del replantejament de la tasca de difusió del patrimoni bibliogràfic, la qual realitza. En aquest sentit,i amb l’objectiu de trobar una via a través de la qual apropar la producció literària del país al públic escolar, es va idear el 'Laboratori de lectura', una iniciativa que uneix elpotencial de l’àlbum il·lustrat i el text (el material ha estat cedit en col·laboració amb la Biblioteca Pública del Govern) amb les ganes de donar a conèixer el fons creat i publicat a Andorra i sobre Andorra, segons recorda el Govern.
Així mateix i per aprofitar els serveis patrimonials que comparteix l'Hotel Rosaleda, aquest s'ha volgut sumar a la proposta de la visita al taller i laboratori de restauració de béns mobles. D'altra banda, ja que a les escoles es treballa els oficis, l'executiu explica que els alumnes han pogut observar les múltipls tasquesque exerceix i pot oferir un conservador-restaurador. En aquest sentit,els dies 5, 6 i 7 d’abril, un total de sis classes de primera ensenyança han pogut conèixer de més a prop la professió de conservador-restaurador per una banda i, per l’altra, han fet un primer apropament a la col·lecció bibliogràfica nacional, al temps que descobrien àlbums il·lustrats i consultaven diversos materials publicats al país. Les activitats s’han fet amb una selecció de materials pensada per tal que els alumnes de sis i set anys poguessin treballar, pensar i jugar amb la transformació del seu entorn més proper.