DIGITALITZACIÓ
El 25% dels tràmits es poden fer en línia
El secretari d'Estat de Transició Digital i Projectes Estratègics, Cesar Marquina, ha presentat el nou portal web del ciutadà
El secretari d'Estat de Transició Digital i Projectes Estratègics,CesarMarquina, ha presentat el nou portal web del ciutadà que permetrà agilitzar els tràmits amb l'administració, evitar desplaçaments i s'ha realitzat amb un intent de transitar cap a un entorn completament digital, segons informa l'executiu en un comunicat. En aquest sentit, avui dia es poden dur a terme més de 150 tràmits a través de la seu digital i el secretari ha afirmat que la resta s'aniran redissenyant i incorporant a la seu electrònica.
Així, per a la realització dels tràmits en línia des de la seu electrònica del Portal, és imprescindible disposar del certificat electrònic, la signatura electrònica, sigui individual o corporativa, que permet autenticar-se i signar els documents en línia. En aquest sentit, l'executiu recorda que els certificats sol·licitats durant aquest any, que tindran una vigència de tres anys, seran gratuïts per fomentar-ne l'obtenció i incentivar l'ús de la tramitació electrònica.
El Portal del Ciutadà, segons ha explicatMarquina, permetrà fer diferents tràmits sense necessitat de desplaçar-se i permetrà que l'administrat disposi de tota la informació registrada al voltant de la relació amb l'administració i obtenirnotificacions electròniques sobre les resolucions dels diferents tràmits que s'hagin pogut gestionar. D'altra banda, el secretari d'Estat ha valorat que la posada en marxa d'aquest nou portal i que el 25% dels tràmits es poden dur a terme en línia, representa "l'impuls definitiu al procés de digitalització de l'Administració".