proposta d'acord del ps
Els exemplars i la llengua, criteris per la publicitat als mitjans
Es garantirà la concurrència però seguint pautes
Els grups parlamentaris de la majoria volen que el Govern tingui en compte criteris com ara la llengua o el nombre d’exemplars dels mitjans de comunicació a l’hora de decidir la inserció de la publicitat institucional. Així ho han demanat a través de les esmenes presentades a la proposa d’acord sobre la informació, els mitjans de comunicació i la publicitat institucional presentada pel PS. En concret, volen garantir la concurrència en les contractacions dels mitjans de comunicació tenint en compte qüestions com ara l’ús del català, així com el nombre de treballadors que té l’empresa. També es tindran en compte altres criteris com ara que donin informació general, la periodicitat amb què es publiquen i el nombre d’exemplars impresos o d’audiència del mitjà. El motiu és que “un repartiment equitatiu no vol dir que aquest hagi de ser equivalent per a tots els mitjans de comunicació”.
La majoria, a través de les esmenes, es mostren contraris a la creació d’un organisme independent que assumeixi la supervisió de la informació i la publicitat que es difon a través dels mitjans per tal de contenir la despesa pública i perquè afirmen que ja existirà un regulador en el marc de l’acord d’associació amb la Unió Europea. També s’oposen a modificar la Llei de Ràdio i Televisió d’Andorra (RTVA).