digitalització

El 25% dels tràmits de l'administració es poden dur a terme per internet

Marquina afirma que s’aniran incorporant més funcions per fer a la seu electrònica

Marquina durant la presentació del portal del ciutadà.SFG

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El secretari d’Estat de Transició Digital i Projectes Estratègics, Cèsar Marquina, va presentar ahir el nou portal web del ciutadà que permetrà agilitzar els tràmits amb l’administració i evitar desplaçaments. Avui dia, els ciutadans i les empreses poden dur a terme més de 150 tràmits a través de la seu digital. Marquina va afirmar que la resta de tràmits s’aniran redissenyant i incorporant progressivament a la seu electrònica. En aquest sentit, el secretari d’Estat va indicar que el fet que el 25% dels tràmits es puguin dur a terme en línia representa “l’impuls definitiu al procés de digitalització de l’Administració i la culminació d’anys de feina de tots els ministeris, que en col·laboració amb el departament de Sistemes d’Informació (DSI) han permès que finalment tots els esforços per digitalitzar l’administració comencin a veure’s reflectits en la ciutadania”.

Per a la realització dels tràmits en línia des de la seu electrònica del portal és imprescindible disposar del certificat electrònic, la signatura electrònica, sigui individual o corporativa, que permet autenticar-se i signar els documents en línia. En aquest sentit, l’executiu recorda que els certificats sol·licitats durant aquest any, que tindran una vigència de tres anys, seran gratuïts per fomentar-ne l’obtenció i incentivar l’ús de la tramitació electrònica.

El portal del ciutadà, segons va manifestar Marquina, permetrà fer diferents tràmits sense necessitat de desplaçar-se i també que l’administrat disposi de tota la informació registrada al voltant de la relació amb l’administració. Així mateix, el portal permetrà obtenir notificacions electròniques sobre les resolucions dels diferents tràmits que s’hagin pogut gestionar.

tracking