ordino arcalís en va comercialitzar 148.000
Grandvalira clou la temporada amb 1,7 milions de dies venuts
El domini ha estat obert 137 dies i ha recuperat xifres de negoci prepandèmiques
Grandvalira Resorts ha tancat la temporada d’hivern 2021-2022 amb unes xifres de negoci prèvies a la pandèmia, segons va informar el domini en un comunicat. En els 137 dies d’obertura s’han assolit 1.722.991 dies d’esquí, la qual cosa suposa una lleugera caiguda de l’1,6% respecte a la temporada 2018-2019, l’última sense afectació per la covid-19. Tanmateix, s’ha produït una millora en el perfil mitjà del client, augmentant la despesa mitjana per visitant. El dia de més afluència a Grandvalira va ser el 26 de febrer, coincidint amb l’inici de les celebracions de la setmana de Carnaval, amb un total de 25.140 esquiadors.
Pel que fa a Ordino Arcalís, s’han obtingut un total de 148.000 dies d’esquí, fet que representa una caiguda amb relació a la temporada 2018-2019. En aquest cas, el domini esquiable s’ha vist afectat pels dies de tancament a causa dels temporals. En total, l’estació ordinenca ha obert 139 dies i el de més ocupació també va ser el 26 de febrer, amb 2.873 esquiadors.
D’altra banda, la societat va informar que aquesta temporada no s’ha pogut recuperar encara el cent per cent del client internacional a causa de les restriccions per la pandèmia i per la guerra a Ucraïna. Els mercats que han tingut un bon comportament al llarg de la temporada han estat els de proximitat, especialment pel que fa al francès amb un augment del 8% i al provinent de Madrid i la zona centre d’Espanya amb un increment del 6%. També s’ha registrat una bona afluència de britànics.
Pel que fa a l’augment d’ingressos, les vendes als webs i a les aplicacions han augmentat un 137%, en el cas de Grandvalira, i un 123%, en el d’Ordino Arcalís, respecte a la temporada 2018-19. La mateixa línia de creixement s’ha produït en les compres del forfet plus+ i el forfet de temporada, que han augmentat un 110% i 11%, respectivament.
Grandvalira ha invertit aquesta temporada 6,7 milions d’euros que s’han destinat principalment al projecte del nou L’Abarset, així com a la creació de noves estructures, a la innovació tecnològica, a la millora de serveis per a la pràctica de l’esquí i l’snowboard i a les novetats en l’oferta de restauració. Pel que fa a Ordino Arcalís, aquesta temporada ha invertit un milió en millores sobre el terreny, en la seva proposta gastronòmica, en la digitalització de sistemes i processos, i en el mirador solar de Tristaina.