El dipòsit de comptes es podrà presentar en paper aquest any
Es modifica el requisit del format telemàtic després de les queixes
El Govern va aprovar ahir la modificació del reglament del Registre del dipòsit de comptes i el reglament d’aplicació de la Llei de societats anònimes i de responsabilitat limitada, per tal de permetre que el dipòsit de comptes es pugui lliurar també de manera presencial i en format paper durant aquest any, modificant, per tant, el requisit que obligava a fer-ho en format telemàtic a partir de l’1 de juny. El ministre portaveu, Eric Jover, va explicar que la modificació s’ha decidit després que s’hagin “observat dificultats en la implementació” i que col·lectius com el Col·legi d’Economistes o el d’Assessors Fiscals hagin tramès a l’executiu “dificultats en l’aplicació diària”.
De fet, els economistes van trametre al Govern un document amb totes les discrepàncies respecte a les noves exigències i una de les qüestions que van subratllar (com també va fer la Cambra de Comerç) és que el portal tributari no estava encara el cent per cent operatiu i que ho havia d’estar amb un marge de temps suficient perquè els empresaris poguessin complir les noves obligacions. La revocació de l’obligatorietat del format telemàtic compleix aquesta demanda i Jover va assegurar que continuaran les trobades amb col·lectius com els economistes o els assessors tributaris per seguir millorant tots aquests procediments que neixen, tal com va destacar el portaveu de l’executiu, de l’objectiu de simplificar tràmits i agrupar-ne tres en un: el dipòsit de comptes, la declaració de l’impost de societats i l’enquesta d’activitats econòmiques.
Un dels grans canvis és que també estan afectats els autònoms amb ingressos inferiors a 150.000 euros, que han de presentar la comptabilitat al Govern (això no varia) i fins ara estaven exempts. La Cambra de Comerç va denunciar els sobrecostos que representarà per a aquests petits empresaris, pel fet que s’hauran de fer assessorar per traslladar a l’administració tota la informació que se’ls demana. També es generalitza l’enquesta d’activitats econòmiques, que fins ara només era obligatòria per a qui facturava més de sis milions.