El dipòsit de comptes es podrà presentar en paper aquest any

Es modifica el requisit del format telemàtic després de les queixes

L'Agència Tributària.

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

El Govern va aprovar ahir la modificació del reglament del Registre del dipòsit de comptes i el reglament d’aplicació de la Llei de societats anònimes i de responsabilitat limitada, per tal de permetre que el dipòsit de comptes es pugui lliurar també de manera presencial i en format paper durant aquest any, modificant, per tant, el requisit que obligava a fer-ho en format telemàtic a partir de l’1 de juny. El ministre portaveu, Eric Jover, va explicar que la modificació s’ha decidit després que s’hagin “observat dificultats en la implementació” i que col·lectius com el Col·legi d’Economistes o el d’Assessors Fiscals hagin tramès a l’executiu “dificultats en l’aplicació diària”.

De fet, els economistes van trametre al Govern un document amb totes les discrepàncies respecte a les noves exigències i una de les qüestions que van subratllar (com també va fer la Cambra de Comerç) és que el portal tributari no estava encara el cent per cent operatiu i que ho havia d’estar amb un marge de temps suficient perquè els empresaris poguessin complir les noves obligacions. La revocació de l’obligatorietat del format telemàtic compleix aquesta demanda i Jover va assegurar que continuaran les trobades amb col·lectius com els economistes o els assessors tributaris per seguir millorant tots aquests procediments que neixen, tal com va destacar el portaveu de l’executiu, de l’objectiu de simplificar tràmits i agrupar-ne tres en un: el dipòsit de comptes, la declaració de l’impost de societats i l’enquesta d’activitats econòmiques.

Un dels grans canvis és que també estan afectats els autònoms amb ingressos inferiors a 150.000 euros, que han de presentar la comptabilitat al Govern (això no varia) i fins ara estaven exempts. La Cambra de Comerç va denunciar els sobrecostos que representarà per a aquests petits empresaris, pel fet que s’hauran de fer assessorar per traslladar a l’administració tota la informació que se’ls demana. També es generalitza l’enquesta d’activitats econòmiques, que fins ara només era obligatòria per a qui facturava més de sis milions.

tracking