drets lingüístics

“L'elevat nombre de queixes” per no usar el català a l'atenció al públic alerta Govern

Campanya per recordar a les empreses les seves obligacions quant a la llengua oficial

Una bugaderia amb la retolació en castellà.Fernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El departament de Política Lingüística ha convocat un concurs públic per crear, produir i executar tots els elements d’una campanya sobre els deures lingüístics de les empreses i els drets dels ciutadans. Una campanya promoguda des del ministeri de Cultura tenint en compte “la necessitat d’informar sobre la legislació pel que fa als deures lingüístics de les empreses i els drets dels ciutadans”. En el plec de bases del concurs, el Govern admet que fa públiques les bases per al concurs nacional obert a tots els professionals de la publicitat “tenint en compte les xifres d’obertura de nous negocis al país els darrers anys i l’elevat nombre de queixes al servei de Política Lingüística referents a la manca d’ús del català en l’atenció al públic, la retolació, la publicitat en suport físic o digital, la redacció de cartes de bars i restaurants o els tiquets de caixa dels establiments comercials”.

La campanya, s’afegeix al plec de bases de l’edicte de convocatòria del concurs, “s’ha de plantejar amb l’objectiu d’arribar tant als empresaris com a la ciutadania en general, per informar sobre els drets dels clients o usuaris de ser atesos en català i, paral·lelament, dels deures de les empreses pel que fa a l’atenció al públic, la informació, la documentació i la publicitat en suport físic o digital, però amb un èmfasi especial en els suports virtuals i les xarxes socials, en què és més freqüent l’ús de llengües diferents de l’oficial”.

Segons s’indica al plec de bases del concurs, el pla de mitjans de la campanya ha de combinar diversos mitjans de comunicació en versió impresa i digital (premsa escrita en paper i en línia, xarxes socials, ràdio, televisió, cinema, etcètera). Paral·lelament, s’hi haurà d’incloure algun objecte o obsequi de marxandatge que es pugui oferir a les empreses i als ciutadans i que contribueixi a fer arribar de manera positiva i atractiva el missatge que persegueix la campanya.

Els suports publicitaris de la campanya, s’afegeix al text del plec de bases del concurs nacional, podran ser audiovisuals (càpsula de vídeo, imatges adaptades a diversos formats per a les xarxes socials i els mitjans digitals i bàners dinàmics per a les webs del Govern i Política Lingüística) o físics (fullets informatius i cartells de format mitjà o gran com, per exemple, opis, i objectes de marxandatge).

tracking