passatgers indignats

Air Nostrum desvia el vol a Alguaire per la forta calor

Una de les solucions és modificar l’horari dels trajectes per evitar els pics de calor

L'aeroport de Lleida-Alguaire buit, ahir.J. LL.

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Els avions d’Air Nostrum no poden aterrar a l’aeroport d’Andorra-La Seu a més de 30 graus de temperatura, segons va informar ahir la companyia als clients afectats pel quart vol, des que es va posar en marxa la línia regular de vols amb Madrid, desviat de l’aeroport de la Seu d’Urgell al d’Alguaire. A l’obstacle de la temperatura s’hi va afegir el fet que l'ocupació de l'aeronau fregava la màxima permesa.

Ja a l'aeroport de la capital espanyola, les pantalles de la porta d'embarcament indicaven que la destinació seria Alguaire, raó per la qual els viatgers van preguntar per les causes del desviament. Aquests van respondre als afectats que el canvi de destinació es veia causat pels “més de 30 graus de temperatura que marcaven els termòmetres ahir”, ja que, “si se superen els 30 graus els avions no poden aterrar a l'aeroport de la Seu per les condicions de llargada i amplada de la pista”, va informar el mateix pilot als viatgers. Tanmateix, la companyia va assegurar als afectats que en arribar a l'aeroport de Lleida-Alguaire o al de la Seu, podrien reclamar, i que en baixar de l'avió els estaria esperant un minibús que els portaria fins a l’aeròdrom de la Seu. Tot i això, fonts properes van lamentar que van haver d’esperar durant més de 30 minuts a l'autobús, “en ple sol” i que, a més, “no hi havia ningú” d’Iberia o Air Nostrum a l’aeroport lleidatà perquè els poguessin atendre: “No ens van donar ni una ampolla d’aigua ni ens van informar de la incidència per SMS o correu electrònic”, va manifestar un dels viatgers afectats.

Fonts d’Aeroports de Catalunya van explicar que a partir dels 30 graus la densitat de l’aire és menor i l’avió necessita més espai per enlairar-se i, per tant, també més longitud de pista, una condició que la instal·lació de la Seu no té.

Les mateixes fonts van indicar que la companyia que opera el vol regular, Air Nostrum, utilitza un ATR72, de més de 20 tones. És l’aerolínia, van continuar, la que fa el càlcul de seguretat ocupacional i té la llibertat de decidir si pot utilitzar o no les instal·lacions de l’Alt Urgell. Una de les solucions perquè la situació no es repeteixi podria ser, van apuntar, modificar l’horari de l’operativa per evitar els pics de calor segons l’estudi de climatologia aeronàutica de què disposa l’aeroport d'Andorra-la Seu.

tracking