ENTREVISTA jordi candela
“Les dades d'ocupació de la ruta són molt bones”
Tot i els diversos desviaments a l’aeroport d’Alguaire el director d’Aeroports de Catalunya, Jordi Candela, destaca “l’èxit” de la infraestructura fins al moment
Després de diversos desviaments a l’aeroport d’Alguaire i en espera que les autoritats aixequin les restriccions per poder operar a l’aeroport d’Andorra-la Seu amb temperatures altes, el director d’Aeroports de Catalunya, Jordi Candela, destaca “l’èxit” de la infraestructura fins al moment. Candela, que participa avui en el Fòrum EFA, creu que la infraestructura està preparada per ampliar les connexions.
Com valora el funcionament de l’aeroport d’Andorra-la Seu?
Crec que fins ara està sent un èxit. Cal destacar que l’aeroport funciona amb la ruta i sense la ruta. El desplegament s’està fent amb normalitat i ja tenim 14 hangars a més dels que s’estan desenvolupant. Amb relació a la ruta, cal dir que estem molt satisfets, perquè les dades d’ocupació, si les comparem amb d’altres rutes similars, estan sent molt bones.
Així i tot, ja s’han hagut de desviar diversos avions...
Fins a la data només hi ha hagut quatre desviaments, dels quals només un ha estat per causes meteorològiques. L’aeroport ha pogut operar amb meteorologia adversa gràcies a la tecnologia de la infraestructura i els altres dies que no s’ha pogut operar ha estat per falta d’avió, que correspon a la companyia. I el tema de la temperatura és un condicionant que esperem resoldre els pròxims dies.
Esperen que les autoritats els donin permís per operar amb temperatures altes?
Estem convençuts que la resposta d’EASA serà positiva. És un procés que es va començar a operar al mes d’abril i que esperem resoldre en un parell de dies. Estem fent els últims ajustos que ens han demanat per poder operar amb aquests condicionants de temperatura, però confiem que tot plegat acabi ràpid i bé.
Aquesta modificació de la normativa, implicarà reduir el nombre de passatgers pel que fa als vols?
Depèn, al final les restriccions de temperatura són un condicionant inherent a l’aeronàutica. Normalment les companyies aèries abans de deixar passatgers a terra prefereixen reduir equipatge. Tanmateix, pels horaris en els quals s’opera no treballem durant els pics de temperatura diaris, així que la limitació de càrrega que esperem no serà severa. Així i tot, això depèn més de la companyia.
El ministre Gallardo va parlar recentment d’ampliar les connexions, està preparada la infraestructura per rebre més avions?
Sí, sens dubte. L’aeroport està preparat per ampliar les connexions, tenim plataformes suficients per encabir avions regionals i d’aviació corporativa. Ara mateix tenim un procés d’arribada i sortides més que assequible i no hi veiem problemes per ampliar les rutes. Normalment la capacitat d’un aeroport es gestiona per pics. Ara tenim dues operacions grosses a la setmana i ens imaginem que la infraestructura assoleixi dues operacions importants a l’hora. Així que tenim camí per recórrer i més tenint en compte que parlem d’avions de 50 passatgers.
Què creu que necessita la infraestructura per estar llesta del tot?
Per operar no ens falta res. Sí que hi ha coses en les quals estem intentant treballar. Per exemple, el balisament per tenir operació nocturna (de fet les obres ja estan adjudicades) o la millora de l’accés viari.
Veu factible que es pugui operar de nit?
Dependrà de la companyia, però nosaltres tindrem la infraestructura disponible, especialment per a l’hivern, que es fa de nit abans, encara que ara a l’estiu també pot ser interessant pel tema de les temperatures.
Com està sent la comunicació amb el Govern d’Andorra?
La comunicació està sent molt bona. La comunicació és fluïda. Mantenim converses de forma setmanal. Al cap i a la fi, som companys de viatge i la veritat és que està funcionant molt bé.