Andorra Turisme preveu un estiu semblant al del 2019
Les estades al juliol han augmentat un 46% des del 2013, un fet que Betim Budzaku atribueix a la celebració del Cirque du Soleil
Les previsions apunten bones xifres de turisme per a aquest estiu. Així ho va anunciar ahir el director d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, en el marc de la roda de premsa sobre l’actualització de la venda d’entrades de l’espectacle MUV, del Cirque du Soleil. “Mirant les dades dels països veïns es preveu una bona temporada”, va avançar Budzaku. En aquest sentit, el director de la societat va comentar que, tot i el moment d’incertesa que estem vivint pel que fa a la covid-19 i el context d’inflació de preus provocat pel conflicte bèl·lic entre Rússia i Ucraïna, les dades assenyalen que hi haurà un moviment generalitzat de turistes important. Una situació que, en aquest sentit, repercuteix també al Principat. “Durant dos estius la gent no ha pogut viatjar i ara tothom té moltes ganes de fer vacances”, va destacar Budzaku. Basant-se en aquest escenari i en l’històric de dades de les quals disposa, el director d’Andorra Turisme va comentar que preveu una temporada d’estiu “com la del 2019”. “El mes de juliol les estades turístiques han augmentat un 46% des del 2013”, va indicar. “Un creixement en què, molt probablement, ha ajudat la celebració del Cirque du Soleil”, va afegir.
En aquest sentit, Budzaku va anunciar ahir que Andorra Turisme ja ha venut un 67% del total de les entrades per a l’espectacle MUV, del Cirque du Soleil, que tindrà lloc entre el 2 i el 31 de juliol. Un percentatge que correspon a unes 73.700 localitats. A més, Budzaku va destacar que d’entre les entrades destinades als agents turístics –amb referència als paquets d’hotel–, un 54% ja estan reservades. Per altra banda, el director d’Andorra Turisme va indicar que de moment els organitzadors han detectat que el públic prové de 19 països diferents, entre els quals Austràlia, els Estats Units, el Japó, el Canadà o l’Argentina. Quant als detalls sobre la preparació de l’espectacle, Budzaku va informar que el 99% del muntatge de la infraestructura ja es troba acabat. “Tot l’equip de producció ja és a Andorra i el 15 de juny arribaran els artistes.” Budzaku va afirmar que agraeix el suport publicitari de MoraBanc i que per a Andorra Turisme suposa un repte el fet d’organitzar un esdeveniment amb una capacitat màxima per a 110.000 persones.