El programa Escola Verda crea grups de treball per impulsar pràctiques ambientals

L'executiu treballa per incorporar, de cara al pròxim curs, un nou taller d'economia circular

Lliurament guardons Fòrum Escoles VerdesSFGA/JAViladot

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

El programa Escola Verda, que va començar el curs 2010-2011 i que l'any passat va assolir la fita del 100% d'adhesió d'escoles públiques amb el total de 32 centres dels tres sistemes educatius, continua avançant per potenciar-se i generar nous continguts, segons informa l'executiu en un comunicat. Per aquest motiu, s'ha impulsat la creació degrups de treball formats per docents de diferents escoles per abordar temàtiques concretes i intercanviar sinergies amb l'objectiu de promoure la comunicació dels centres i compartir iniciatives i accions que puguin permetre complir amb els punts establerts a l’Acord de reconeixement de la crisi climàtica i de declaració de l’estat d’emergència climàtica i ecològica.

Així ho ha explicat la ministra de Medi Ambient, Agricultura i Sostenibilitat, Silvia Calvó, i la ministra d’Educació i Ensenyament Superior, Ester Vilarrubla, durantl’acte de lliurament de guardons d’Escola Verda. En aquest sentit, Calvó ha explicat queel programa d’Escola Verda permet apropar als centres escolars les mesures i accions que es desenvolupen des del Ministeri en relació a les problemàtiques ambientals, com per exemple l’economia circular.

Així, s'han entregat 32 guardons,a diversos centres dels tres sistemes educatius per als projectes impulsats durant el curs 2021-22 que reconeixen la continuïtat del compromís d’aquestes escoles amb el projecte Escoles Verdes, segons destaca l'executiu. Els diferents grups temàtics impulsats tracten temes com els residus i reciclatge, l’hort escolar i el compostatge i la mobilitat.El primer cas tracta sobre els residus que es generen a l’escola i com reduir-los a partir d’un bon coneixement de reciclatge i fomentant la reutilització de material escolar així com reduir la utilització de paper. En el segon grup s’ha abordat la motivació de l’alumnat, climatologia i què plantar a més de com fer compostatge. Finalment, en l’últim grup es treballa la realització d’ un pla de mobilitat compartint maneres de fer i accions que es poden adoptar a les diferents escoles. En cadascun dels grups hi ha pres part tècnics del ministeri de Medi Ambient i del ministeri d’Educació per donar suport i consells als diferents centres escolars.

A banda de la creació dels grups temàtics, Govern destaca que també s'ha treballat per incorporar de cara al proper curs escolar un nou taller d’economia circular adreçat als alumnes de segon cicle de secundària i batxillerat i acostar-los les diferènciesentre l’economia lineal i circular, així com també la proposta de quatre reptes per promoure la participació de l’alumnat.

tracking