Educació

De tallers a circuits d'F1

Els alumnes de l’Escola andorrana expliquen els seus projectes i exposen què els va motivar a dur-los a terme

Ada Aran exposant els tallers enfocats a persones amb dificultats sensorials.Fernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Des d’una aplicació que t’ajuda a trobar un company de gimnàs fins a una proposta per convertir Andorra en el proper país que acull un circuit de Fórmula 1. Aquestes són només algunes de les propostes que els estudiants de quart de segona ensenyança van exposar ahir davant del públic del Centre de Congressos d’Andorra la Vella després d’haver treballant durant un any en un projecte personal.

“Al final el projecte integrador t’ofereix aquesta possibilitat d’estar treballant en un tema que t’agrada”, va assegurar Ian Moya, alumne de l’escola andorrana de segona ensenyança (EASE) d’Encamp. “És molt diferent al fet d’estudiar una assignatura per obligació”, va afegir, a més de recordar que, ja pensant en aquest projecte, des de segon curs, els docents comencen a proposar als alumnes activitats d’autoconeixement. En el seu cas, havia decidit centrar el projecte en un concert benèfic com a excusa per visualitzar els col·lectius oprimits de la societat. Concretament, casos de persones amb autisme i síndrome de Down. “Sempre m’han agradat les coses grans i que tinguin un bon final”, va explicar, tot destacant que els beneficis del concert es van destinar a les associacions Autea i ASDA. “Penso que aquest projecte em pot servir en un futur si vull organitzar projectes dins d’un àmbit solidari”, va apuntar.

Per altra banda, Ada Aran, també de l’escola andorrana d’Encamp, havia decidit enfocar el seu projecte a organitzar una tarda de tallers per empatitzar i donar visibilitat a persones amb dificultats motrius i sensorials. Una proposta que va posar en pràctica amb els alumnes de primer curs del mateix centre. “Vam organitzar una tarda de tallers per a les dues classes de primer”, va relatar. Amb relació al projecte integrador, opina que és una bona proposta ja que, segons el seu parer, “pots triar allò que vols fer i et donen més llibertat que la resta d’assignatures”. Per altra banda, l’estudiant va destacar la diversitat de propostes presentades durant la jornada, com la de David Deluca, un altre alumne de l’escola andorrana d’Encamp que proposa un projecte sobre la desinformació i la ignorància. “Volia conscienciar la població en general sobre com ens afecta la desinformació. M’he adonat que aquest fet està relacionat amb la infoxicació, que significa sobreinformació, i amb les fake news”, va afegir. “He fet un vídeo a YouTube on explico què és la ignorància i la paradoxa”, va especificar.

La jornada també van comptar amb propostes més arriscades com la de l’alumne Guillem Acosta, que va estudiar la viabilitat de construir un circuit de Fórmula 1 a Andorra.

Es van presentar sis projectes: Show must go on i Mettons-nous dans leur peau, de l’escola andorrana de segona ensenyança d’Encamp, Gym­byd i Jo també vull anar a l’escola, de l’EASE d’Ordino, i És possible un circuit d’F1 a Andorra? i Viure moltes vides, de l’Escola andorrana de segona ensenyança de Santa Coloma.

tracking