Serveis

L'Oficina de l'Habitatge rep 334 consultes en sis mesos

El 29% de les demandes ha estat sobre la pròrroga del contracte i el procediment per recuperar el pis

Consultes ateses a l'Oficina de l'HabitatgeGovern

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

L'Oficina de l'Habitatge tanca el primer semestre de l'any amb 334 consultes que corresponen majoritàriament ademandes sobre la pròrroga del contracte i el procediment per recuperar el pis, segons el balanç fet públic avui per Govern. El servei ha rebut 154 consultes d'arrendataris, 70 de propietaris i 110 d'altres, en el servei atès per un professional del ministeri de Territori i Habitatge.

Un 28,74% corresponen a consultes de persones que volien informació sobre la Llei de mesures de protecció i de flexibilització del mercat d'arrendament relacionades amb l'extensió de contractes i el procés per recuperar l'habitatge per a ús propi o familiar. El 16,76% d'atencions han estat per demanar informació sobre els requisits i documentació a presentar per rebre ajuts de Govern, com l'ajuda al lloguer o per al Programa d'impuls per a l'emancipació dels joves. L'oficina ha rebut un 7,48% de consultes sobre habitatges de protecció pública, un 7,1% per desperfectes i reparacions als pisos, un 6,5% relatives al consum de serveis i els seus repartiments i el 5,06% han estat per demanar pels requisits per sol·licitar l'exempció de l'Impost sobre transmissions patrimonials immobiliàries (ITP).

La major part de les consultes han estat telefòniques, amb 188 del total; 91 s'han fet presencialment a l'espai de la planta baixa de l'edifici administratiu de Govern; i el servei ha rebut 55 peticions per correu electrònic.

tracking