rEPORTATGE
Epizen reobre demà de nou del matí a nou del vespre
El nou centre comercial ha tingut un problema en els elevadors que dificulta la mobilitat interior i no ha pogut obrir avui
El centre comencial Epizen, que ha estat avui tancat al públic per motius tècnics, reobrirà demà dissabte de nou del matí a nou del vespre, segons ha informat el Grup Pyrénées en un comunicat. Els responsables del centre comercial inaugurat ahir a la tarda, han informat que arran d'una incidència que afectava els elevadors i dificultaven la mobilitat a l'interior de l'espai s'ha decidit no obrir durant tota la jornada. Els tècnics han treballat durant tot el dia d'avui per resoldre els problemes dels diferents ginys que connecten les plantes de l'establiment.
El grup recorda que l'obertura s'anirà fent de manera progressiva i continuada en dues fases. Així mateix, en les pròximes setmanes i mesos,s’aniran posant en marxa diferents botigues i nous espais comercials i de restauració a les plantes 0, 1 i 2. A més, la direcció notifica que demà obrira Lefties, que en la jornada inagural va romandre tancat, les noves marques IO: Electro & Home, l’òptica iBlú i l’espai tèxtil i de decoració de la llar, Textura. Pel que fa a Sprinter i Epizen Lab (espai multimarca) obriran al setembre. A més, a l’exterior de l’edifici hi ha instal·lat l’EPIZEN Summer Opening, amb foodtrucks i música en directe les tardes dels caps de setmana.
La direcció havien anunciat a primera hora del matíque l'obertura s'endarreria de manera excepcional fins al migdia "per tal de garantir la correcta mobilitat dels visitants, tant en els accessos, on ahir es van registrar algunes cues d'entrada, com en el mateix centre comercial". Finalment, el tancament s'ha prorrogat fins demà.
Expectació en l'estrena
Se’l trobava a faltar”, assegurava ahir a la tarda una de les primeres compradores del nou centre comercial Epizen, amb el record del ja desaparegut Punt de Trobada. “Es veu molt més modern i estic convençuda que donarà vida a la parròquia”, asseverava aquesta mateixa ciutadana de Sant Julià. El nou espai del Grup Pyrénées va obrir les portes entre l’expectació de la gent que s’hi va acostar, tanta que es van generar retencions a la CG-1 durant una bona estona de la tarda.
Epizen va obrir ahir de forma parcial ja que només estava oberta la primera fase del centre. “Al final hem obert, que és el que volíem, era una data complicada però avui ja tenim una primera fase i cada cop que vagi passant anirem obrint més botigues”, va dir el director del centre comercial, Edgar Martínez. Entre aquests primers espais oberts hi ha un gran hipermercat de gairebé 8.000 metres quadrats on Martínez va destacar “l’aposta pel producte fresc, els frescos no se’ls emporten els turistes”. De fet, aquest és un símptoma del target que busca Epizen que ret el seu nom a la voluntat de “desplaçar l’epicentre d’Andorra” a una de les zones més properes de la frontera hispanoandorrana i que aspira a trobar un públic més jove, a diferència del client prototípic de Pyrénées.
“La veritat és que no m’ho esperava tot tan gran i tan modern, amb tantes pantalles”, explicava una altra clienta que sortia de l’hipermercat amb un carro ben ple. “Estem molt satisfets de com està sent aquest primer dia”, reconeixia Àngel Alonso, director de màrqueting i digitalització del grup, que va destacar que “aquest centre superarà les previsions de facturació que teníem”. “Teníem ganes de venir i la veritat és que ens ha sorprès molt, es tracta d’un espai emblemàtic d’Andorra i està bé que hagi tornat a obrir”, destacava una parella de la capital.
El Punt en la memòria
De fet, bona part dels clients de la jornada d’ahir tenien el ja desaparegut Punt de Trobada en la memòria a causa de la ubicació. Un record que desapareixia a l’entrar al nou espai, ple de llums, pantalles LED i cartells publicitaris que invitaven a la compra. Un nou espai, l’Epizen, que busca compaginar el record amb productes de gran mida –especialment amb els dolços– al mateix temps que busca la modernitat, en un centre on clarament tot està pensat al mil·límetre. “No hem tingut la referència del Punt de Trobada en cap moment, buscàvem una cosa molt diferent”, explicava Alonso. Aquest mateix cap de setmana s’obriran noves botigues a la segona planta, en un centre comercial que arribarà, un cop estigui finalitzat en totes les seves fases, als 65.000 metres quadrats, dels quals 28.000 estaran destinats a botigues, restaurants o espais per a la cultura i en els quals s’espera donar feina a més de 500 persones, segons va detallar Martínez. “Espero que l’any vinent hàgim acabat”, deia Martínez, deixant les expectatives a l’alça.