problema informàtic
L'IGI es podrà fer fins al 5 d'agost per l'avaria al sistema de Tributs
La presentació de la liquidació fora de termini no comportarà cap recàrrec
Els problemes informàtics a la plataforma de Tributs han provocat que el consell de ministres es reunís ahir amb caràcter extraordinari per aprovar dos decrets que faciliten un nou termini per a la declaració d’impostos. Així, el termini per presentar la liquidació de l’Impost General Indirecte (IGI) que finalitzava el 31 de juliol queda fixat ara en el 5 d’agost amb l’aprovació d’un decret de l’executiu i també hi ha una nova data per a l’Impost de Societats (IS) i l’impost sobre la renda dels no-residents fiscals (IRNR-establiments permanents) i ara es podran portar els comptes fins al 15 de setembre. Durant aquest període, tal com es recull al decret i a l’avís que s’ha publicat al BOPA, no s’aplicarà cap recàrrec per presentació extemporània de l’IGI i s’admetrà l’ingrés del deute tributari mitjançant domiciliació bancària.
El Govern ja havia anunciat dimecres passat que el període de presentació de l’IS passava al 31 d’agost per les dificultats tècniques del web de Finances que estaven trobant els usuaris per fer els tràmits fiscals. L’ampliació del termini fins a final del mes vinent també s’havia anunciat per fer la declaració de l’impost sobre la renda dels no-residents fiscals.
El ministre de Finances i Portaveu va qualificar ahir d’important els problemes informàtics. Va precisar que diverses empreses treballen per solucionar aquesta incidència, però que encara no s’ha pogut identificar amb precisió on es troba el problema.
Eric Jover va precisar que tot apunta al fet que el defecte es troba en el programa de l’IS, ja que quan aquest s’extreu de la plataforma informàtica de Tributs el sistema funciona correctament, mentre que quan s’introdueix “tot falla”. El ministre va remarcar que no es pot saber quan el sistema deixarà de provocar problemes i que, “tenint en compte que estem en període vacacional, no seria just que els ciutadans estiguin pendents que se solucioni l’avaria i per això hem cregut convenient allargar el període per tramitar l’IS i l’IRNR”.
Pel que fa a l’IGI, Jover va subratllar que el sistema ja funciona bé i s’ha decidit allargar el període de presentació de la liquidació fins al 5 d’agost. “Era necessari fer-ho mitjançant una llei, i per aquest motiu s’ha optat per aprovar un decret pel qual es permet aquesta modificació de dates, de manera que no s’aplicarà cap recàrrec per fer-ho fora de termini”. El titular de Finances i Portaveu va assenyalar que l’objectiu és no perjudicar les empreses per una avaria al sistema de Tributs.
En un comunicat, el Govern explica que la decisió s’ha pres per facilitar als obligats tributaris la presentació de les declaracions tenint en compte que els darrers dies la seu electrònica del Govern està tenint incidències i que el mes de juliol és un període en el qual es concentra un gran nombre d’obligacions de presentació de declaracions de caràcter tributari.