transport públic

Les empreses d'autobusos presenten un recurs per les compensacions

Coopalsa i Autocars Nadal afirmen que es tracta d’una acció “preventiva” per si han d’arribar a la via judicial

El Govern i les empreses encara no han arribat a un acord per les compensacions.Fernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Les empreses del transport públic, Coopalsa i Autocars Nadal, presentaran avui un recurs administratiu, en l’últim dia de què disposaven per poder-ho fer, en no haver-se resolt encara amb el Govern el tema de les compensacions per l’entrada en funcionament de l’abonament de 30 euros, ara fa ja gairebé un any. Totes dues empreses es mostren confiades que finalment es pugui trobar una solució consensuada al si de la comissió tècnica de treball, a la qual pertanyen les tres parts implicades, i que s’ha tornat a reunir fa tan sols uns dies.

Malgrat això, segons han explicat els seus responsables, les companyies es veuen abocades a prendre aquesta decisió de manera “preventiva” per deixar oberta la via judicial en cas que no s’acabi arribant a una entesa. En aquest moment encara hi ha una diferència d’un 50% entre la quantitat que proposa el Govern i la que consideren les empreses que haurien de cobrar per la implantació de l’abonament, però sembla que les posicions es van apropant. “Nosaltres no pretenem guanyar més, sinó que simplement demanem el que ja es preveia al concurs que vam guanyar en el seu dia”, va manifestar el director d’Autocars Nadal, Bartumeu Gabriel. En aquesta mateixa línia es va pronunciar el gerent de Coopalsa, Gabriel Dallerès, que considera que es podria estar “en la recta final” perquè hi hagi una resolució acceptada per totes les parts a la comissió tècnica, una cosa que es podria produir en els propers dies “perquè hi ha marge per trobar una posició comuna”. Tot i això, Dallerès deixa clar que “si no hi ha un acord acudirem a la via judicial, però esperem que no hi hàgim d’arribar”.

El tema de les compensacions a les empreses del transport públic ha arribat fins i tot al Consell General. Així, el conseller socialdemòcrata Carles Sánchez demanava a principi del mes de juliol les actes de les reunions que havia mantingut la comissió tècnica de treball. La iniciativa es prenia “arran de les discrepàncies entre les empreses i el Govern, tant per l’abonament de 30 euros com del transport públic gratuït”. Les empreses del sector consideren, però, que si finalment es resol la qüestió de l’abonament de trenta euros, també es podrà assolir fàcilment una solució per al bus gratuït, ja que es podrà utilitzar el mateix model de càlcul per a la compensació per aquest concepte. Gabriel opina que hi ha hagut “una falta de voluntat del Govern” per resoldre aquest tema i no dubta a afirmar que “els vam donar un vot de confiança que s’ha perdut pel camí”. El director d’Autocars Nadal es queixa que des de l’executiu no es tenen en compte les empreses del sector. “No han actuat bé i ens han posat contra les cordes, amb problemes de tresoreria”, va afegir Gabriel. Les empreses del sector estan disposades a estudiar un increment del servei de cara al mes de setembre, quan se suposa que hi haurà un augment important de passatgers en alguns moments del dia.

tracking