la crisi dels semiconductors arrossega els seus efectes

El preu dels cotxes de segona mà es dispara i creix un 20%

El termini d’entrega de l’automòbil nou fet a mida oscil·la entre els quatre mesos i l’any

La demanda del vehicle d'ocasió ha augmentat.Fernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El preu del vehicle d’ocasió s’ha disparat entre un 10 i un 20% al Principat des que va començar la pandèmia, segons han coincidit la majoria de concessionaris del país amb qui ha parlat el Diari. Un percentatge que inclús pot augmentar amb la gamma del vehicle. En alguns casos, els concessionaris asseguren haver venut el mateix model de segona mà més car que un de nou. Davant aquesta situació, els comercials alerten que, quan el mercat s’estabilitzi, els compradors que hagin adquirit vehicles pagant preus inflats perdran molts diners.

L’augment dels terminis d’entrega del cotxe fet a mida, la dificultat de trobar-ne de segona mà i una pujada en la demanda del vehicle d’ocasió són els principals ingredients d’aquest còctel que ha dut a un encariment exponencial. El conflicte d’Ucraïna, que s’ha sumat a la crisi sanitària, ha trasbalsat el sector de l’automòbil, que fa dos anys que arrossega problemes per satisfer la demanda dels consumidors.

En un primer moment, la crisi dels semiconductors va allargar els terminis d’entrega del vehicle configurat al gust del client. I les conseqüències encara duren. “Estem en vies de solucionar-ho”, va detallar el responsable de vendes d’Automòbils Pyrénées, Guillem Azcurra, destacant que ara el hàndicap és “el coll d’ampolla dels cotxes que s’han demanat durant els darrers dos anys i que tot just es comencen a produir”. En aquest sentit, el temps d’espera per rebre un cotxe nou s’ha duplicat respecte abans de la pandèmia i oscil·la entre els quatre mesos i l’any, variant segons la marca i el model. De fet, “per a certs cotxes no hi ha data”, asseguren alguns comercials. En Simó Sala, de Karts, ho exemplifica explicant que “vam demanar un cotxe que havia d’arribar al maig. Van canviar la data d’entrega a l’agost i ara ens han dit que el fabricaran a l’octubre. Haurà passat més d’un any”. I decantar-se pel cotxe d’estoc no és sempre una possibilitat. A Toyota assenyalen que “no tenim vehicles d’estoc. Si no donem el nom d’un client, no ens donen cap cotxe”. I els que tenen estoc lamenten que és molt petit. “Anem rebent coses, però costa molt de trobar. Per la immediatesa, el client es decanta pel d’ocasió’”, relata el responsable de Seuwagn, apuntant que aquest es va encarint.

tracking