Torres celebra que l'estiu ha recuperat les xifres prepandèmiques
El ministre es mostra ambiciós amb la temporada d’hivern i celebra el forfet únic
La covid ha donat treva aquest estiu, que s’ha desfet de les mascaretes i la distància de seguretat per recuperar la normalitat prepandèmica. I això s’ha reflectit en el turisme, que s’ha refet després d’una forta davallada i s’aproxima a nivells del 2019. Així ho va detallar ahir el ministre de Turisme i Telecomunicacions, Jordi Torres, que malgrat estar ultimant les xifres va apuntar que “estem un punt amunt, un punt avall”.
En aquest sentit, Torres va fer referència a la satisfacció del sector turístic del país, que “informa que hi ha hagut una bona ocupació hotelera i que s’ha recuperat una miqueta la normalitat”. A més, va destacar que el 2019 va ser un any especialment bo quant a l’afluència de visitants.
Pel que fa a la temporada d’hivern, el titular de la cartera de Turisme es va mostrar esperançat de mantenir les xifres. En aquest sentit, va apuntar que “està molt ben enfocada” i, per tant, “esperem fer un hivern bo i correcte com l’any passat o el del 2019”, afegint que “no hi ha símptomes que facin esperar que no sigui una bona temporada d’hivern”.
En aquest sentit, el ministre va apuntar que s’espera recuperar visitants de nacionalitats que s’havien perdut arran de la pandèmia, com l’anglesa. “Tenim bons feedbacks dels turoperadors que ens diuen que hi ha bones previsions d’ocupació aquest any”. Ara bé, va indicar que la pèrdua de turistes de l’est, especialment de Rússia i Ucraïna, s’haurà de compensar amb visitants del centre d’Europa.
AUGMENTAR LA DESPESA
El ministre va destacar l’acord de les estacions d’esquí per assolir el forfet únic, celebrant que “afavorirà la vinguda de turistes”. En aquest sentit i com ja ha dit altres vegades, va refermar l’aposta per augmentar la despesa mitjana del visitant, així com per atraure turisme de qualitat. Així, es va mostrar satisfet “d’augmentar el preu mitjà del forfet” i d’eliminar “les coses gratuïtes per donar valor a l’oferta turística”, afegint que “és el camí a seguir tant pel sector públic com pel privat”.