mobilitat

El transport públic es reforça amb divuit autobusos en hores punta

El Govern i les companyies acorden la mesura per absorbir la demanda dels estudiants que comencen les classes divendres

Alumnes esperant el bus en l'inici de curs de fa dos anys.F. G.

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El transport públic es reforça amb l’arrencada del curs escolar a partir de divendres. El ministeri d’Economia i les dues compa­nyies concessionàries han mantingut dues reunions els darrers dies per avaluar les mesures a prendre davant el consegüent augment de viatgers que impliquen els estudiants que utilitzen el transport públic per desplaçar-se als centres educatius, i s’ha acordat incorporar divuit autobusos a les hores punta, les d’entrada i sortida de les classes. Tal com va explicar el secretari d’Estat d’Economia, Èric Bartolomé, per determinar les mesures per absorbir l’augment d’usuaris s’han tingut en compte les dades aportades pels ministeris d’Educació i Afers Socials i Joventut sobre els aproximadament 2.600 usuaris que té el bus jove, l’abonament que substitueix el bus lliure. “Hem aconseguit tenir el màxim detall dels posseïdors d’aquest nou bus jove, on estudien i en quina parròquia resideixen per identificar els moviments”, va assenyalar Bartolomé. El reforç serà entre les set i les nou del matí i, a la tarda, de les 16.30 a les 18.30 hores. L’augment de places es focalitzarà en les línies amb més demanda i “es prioritzaran els recorreguts cap a Andorra la Vella, on es concentren els centres escolars”.

Aquest mes és, a més, excepcional per l’efecte que ha tingut la gratuïtat del transport públic en l’augment de viatgers. Hi ha uns 18.000 usuaris que han sol·licitat el tiquet mensual de franc però encara és d’hora, va indicar Bartolomé, per extreure conclusions dels nous hàbits i què impliquen a nivell de canvis en el servei. El secretari d’Estat va indicar que s’ha de tenir en compte que s’ha posat en marxa a l’estiu i ara per ara “no hi ha una tendència clara de comportament”. En tot cas, va insistir que es faran les adaptacions que calgui. “A mesura que l’hàbit de l’ús del transport públic es va estenent i la mesura de la gratuïtat pretenia això, òbviament ens hi anem adaptant perquè els volums i les necessitats aniran canviant”, va assenyalar. El responsable del ministeri d’Economia va defensar, a més, la necessitat de les proves pilot. “No hi ha un històric documentat per poder justificar la posada en marxa d’una altra línia, l’ampliació d’horaris, i és clar que al final hem de buscar l’equilibri entre necessitats i els recursos que implica per part de l’administració o de les compa­nyies”, va indicar.

També s’analitzarà l’impacte que tenen els divuit busos extra i la distribució horària un cop entrin en funcionament. “Després d’una setmana farem una revisió per si calen ajustaments, els primers dies tindrem el termòmetre”, va exposar.

LA BATLLIA DONA LA RAÓ AL GOVERN

El secretari d’Estat també va revelar que la Batllia ha donat la raó al Govern en el litigi per les compensacions durant el període de pandèmia. En concret, l’executiu ha guanyat el recurs interposat per Coopalsa –que discrepava de la quantitat rebuda– i resta pendent la resolució interposada per l’altra concessionària, Autocars Nadal. Hi ha un altre plet pendent, el de la compensació pels abonaments de 30 euros, però amb Coopalsa ja s’ha assolit un acord i ara s’està en espera de la decisió d’Autocars Nadal.

tracking