pistes

La presidenta de Ski Andorra defensa les tarifes dels nous forfets

La presidenta de Ski Andorra recorda que els abonaments ofereixen “més prestacions”

Venda de forfets a la Fira d'Andorra la Vella.Fernando Galindo

Víctor González
Publicat per

Creat:

Actualitzat:

La presidenta de Ski Andorra, Olga Molné, defensa que l’apujada dels preus dels forfets de temporada està “justificada”. La representant de l’entitat que agrupa tots els dominis esquiables del país va argumentar, en declaracions al Diari, que els preus dels forfets, anunciats fa 15 dies, són justos perquè “no són exactament” els mateixos abonaments “que hi havia hagut fins ara ni tenen les mateixes prestacions”. L’increment de les tarifes respecte de les de l’any passat ha provocat protestes d’esquiadors a les xarxes socials i als comentaris dels diaris digitals del país.

La principal novetat d’aquesta temporada de neu és l’Andorra Pass, que inclou les tres estacions del Principat, amb un total de 300 quilòmetres esquiables. Per a clients fidels i residents al país, aquest abonament té un preu de 399 euros si s’adquireix abans del 15 de novembre, mentre que els clients fidels no residents el poden adquirir per 722 euros fins al 30 de setembre vinent. Per als clients nous, l’import del forfet és de 420 euros per als que són residents i de 760 per als que no ho són.

L’Andorra Pass, a més, també suma aquest any dues noves estacions de primer nivell als Estats Units –Deer Valley, a l’estat d’Utah, i Steamboat, a Colorado–, que s’afegeixen a les destinacions d’Europa, de l’Àsia i de Sud-amèrica a les quals l’abonament ja dona accés.

Molné va assegurar que les tarifes s’haurien mantingut si la majoria de forfets de temporada que es comercialitzen aquest any no haguessin ampliat els productes i serveis complementaris que ofereixen. “Si fossin exactament el mateix tipus de forfet, els preus no s’haurien apujat”, va recalcar la també cònsol major de la Massana i membre del consell d’administració de SETAP365, el hòlding que integra EMAP i Ensisa i que gestiona les estacions de Soldeu-el Tarter i Pal-Arinsal.

Així, per exemple, Molné va assenyalar que el Nord Pass, que dona accés a les estacions d’Ordino Arcalís i Pal Arinsal, afegirà aquest any com a producte complementari l’entrada, vàlida per quatre dies, a les estacions de Grandvalira, així com a les pistes agermanades d’arreu del món, que inclouen les de Verbier, a Suïssa. Per a clients fidels residents, el preu del Nord Pass és de 247 euros fins al 15 de novembre, quan la tarifa passa a 280. Els clients fidels no residents el poden adquirir per 546. El preu promocional serà de 612 euros i el preu de venda al públic, a partir del 8 de desembre, serà de 707. Pel que fa a nous clients, el preu durant aquest període inicial és de 260 euros per als residents i de 295 en el període de venda al públic, mentre que per als no residents, els preus són de 575 euros durant el període inicial, de 645 en el període promocional, i de 745 durant el període de venda al públic.

Grandvalira, Ordino Arcalís i Pal Arinsal tenen previst obrir del 2 de desembre al 16 d’abril, sempre que les condicions meteorològiques ho permetin, tot i que no es descarta obrir abans.

tracking