infraestructures
L'heliport nacional al pla de la Caubella no rep cap al·legació
Durant el període d’exposició es van fer quatre consultes que no van anar més enllà
Llum verd al projecte de l’heliport tal com es va presentar per part de la unió temporal d’empreses (UTE) formada per Helinord i Heliand. El període d’informació pública que donava un mes per a la presentació d’al·legacions va finalitzar ahir sense que se’n presentés cap. En total es van fer quatre consultes respecte al projecte presentat, segons va informar ahir el Govern en nota de premsa. Tanmateix, cap no va anar més enllà. Aquesta fase permetia que la ciutadania pogués demanar aclariments, fer observacions o proposar millores tant de l’estudi de viabilitat de la infraestructura com del seu avantprojecte i de l’avaluació d’impacte ambiental.
Ara, un cop finalitzat, la voluntat de l’executiu, segons va destacar el mateix, és adjudicar-lo abans que acabi l’any, un cop s’hagi fet, en primer terme, la declaració de projecte d’interès nacional. Cal tenir en compte, que l’oferta presentada per l’UTE inclou una pista principal de 100x20 metres ampliable, una pista addicional dedicada a vols d’emergències mèdiques i de rescat, tres posicions d’estacionament pavimentades i un hangar de més de 800 metres quadrats. D’altra banda, també es preveu un edifici terminal i comercial de 900 metres quadrats on hi haurà un bar-cafeteria, una zona per a activitats comercials i un aparcament annex de 60 places.
Cal recordar que inicialment també hi havia la intenció de construir un complex hoteler i de restauració. Tanmateix, va ser el mateix Govern qui va considerar que aquesta part de la infraestructura no era factible amb la legislació urbanística vigent, si bé sí que es va permetre que l’UTE presentés alguna proposta per a altres tipus d’activitats complementàries. El ministre d’Economia, Jordi Gallardo, va destacar el mes de juliol passat que “els requisits mínims hi són” –en el projecte presentat– i va destacar que l’eliminació dels bungalous que també estaven previstos inicialment no afecta la viabilitat financera del projecte, ja que la inversió que pretén fer l’empresa concessionària arriba als nou milions d’euros.