Educació

L'Escola Andorrana afirma que la protesta pel codi de vestimenta és molt reduïda

La directora del centre de segona ensenyança de Santa Coloma assegura que la situació és de calma i tranquil·litat

La directora de l'escola de segona ensenyança de Santa Coloma, Olga Moreno, aquesta tardaFernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

La directora de l’escola andorrana de segona ensenyança de Santa Coloma, Olga Moreno, ha assegurat aquesta tardaque la situació al centre arran de la polèmica pel nou codi de vestimenta és de “calma i tranquil·litat i molt diferent a la falta de disciplina que s’ha pogut veure des de fora”. En aquest sentit, Moreno ha recordat que la voluntat des del centre amb l’ampliació d’aquesta normativa és tan sols la de recordar als alumnes que l’escola és un espai formal com qualsevol altre tipus d’institució. “Totes les escoles de segona ensenyança tenim la mateixa normativa de convivència”, ha mencionat Moreno. Per altra banda, la directora de l'escolaha puntualitzat que el centre es va reunir amb diversos delegats i subdelegats el passat 13 de setembre per abordar la polèmica i que el diàleg va tenir un nivell “reflexiu i maduratiu molt bo”. En relació a aquest fet, ha assegurat que la protesta va sorgir per part d’un grup molt reduït d’alumnes.

La normativa en qüestió, ampliada aquest mes de setembre, reclama dur una vestimenta adequada i prohibeix l’ús de gorres, shorts on es vegin les natges i tops molt escotats. Per altra banda, també prohibeix dur símbols ostentosos. “Ens ha arribat que el 90% de les famílies són favorables al fet que des de l’escola passem aquests valors als alumnes”, ha comentat Moreno mentre informava que s’ha enviat una carta a les famílies explicant el motiu de l’aplicació de la normativa.

Per altra banda, la ministra d'Educació iEnsenyament Superior, EsterVilarrubla, ha comentat aquesta tarda en el marc de l'acte d'inici del curs escolar 2022-2023 al Centre de Congressos d'Andorra la Vella que, segons el seu parer, no s'hauria d'entendre aquesta situació com una polèmica. "Senzillamentha estat un diàleg entre la direcció i uns alumnes que no estaven tant d'acord amb la normativa", ha comentat. En aquest sentit, ha recordat que la normativa en qüestió es va aprovar democràticament en el marc d'una junta escolar on van participar-hitant pares, com docents i alumnes. "A vegades, l'adolescència comporta oposar-se auna sèriede normes. Fer-les complir també forma part del procés educatiu" ha afegitVilarrubla.

tracking