afers socials
La botiga solidària cobreix necessitats de 123 famílies amb dificultats
La Creu Roja tem que l’efecte de la inflació faci incrementar els usuaris a l’hivern
La ciutadania va respondre el cap de setmana passat i la Creu Roja ha omplert el rebost de la botiga solidària amb 3.110 quilos de productes de primera necessitat, tant alimentaris com d’higiene personal i de la llar. El servei impulsat per l’entitat humanitària està percebent ja els efectes de l’alça dels preus sobre les economies domèstiques i ara mateix atén amb regularitat 123 famílies, que sumen un total de 255 persones. I la coordinadora social de l’entitat tem el que pugui succeir a l’hivern. “Crec que tindrem més usuaris”, sosté, a causa de la factura energètica derivada de la calefacció o l’electricitat.
“Des del juliol tenim més o menys deu altes cada mes. És gent nova, també gent que venia abans, que havia parat l’ajuda perquè havia pogut recuperar un nivell de vida correcte, però degut a la inflació torna a tenir una mica de dificultats econòmiques”, explica Leclerc. Les ajudes s’articulen a través de les treballadores socials de les parròquies, tot i que si una persona acudeix a demanar ajut directament a l’entitat es fa una valoració i “si necessita ajuda li’n donem, però també demanem que vagi a la treballadora social perquè és important”.
El perfil de l’usuari de la botiga és el de parella amb nens o famílies monoparentals. Hi ha encara refugiats ucraïnesos que necessiten aquest suport. Però tot i que siguin llars amb feina i ingressos també han de recórrer a la botiga solidària perquè, per exemple, exposa la coordinadora social de l’entitat, “amb la tornada a l’escola al setembre han tingut unes despeses excepcionals i han demanat ajuda”.
Pel que fa a la recollida solidària del cap de setmana, que es va articular a través d’una vintena d’establiments de totes les parròquies, els punts de recollida es mantindran encara uns dies per a totes aquelles persones que no van poder participar-hi. De fet, l’organització no governamental té alguns punts que ja són fixos de recollida i rep puntualment suport de ciutadans, associacions o proveïdors de productes. Leclerc creu que tot i que “estem supercontents perquè hem omplert el magatzem, veiem que els usuaris pugen i potser durant l’hivern haurem de fer alguna crida més”. La recollida es va materialitzar amb el suport de 59 voluntaris.