CULTURA

El Cirque du Soleil genera un impacte econòmic de 21 milions

L'espectacle MUV ha acollit 83.408 persones, la majoria dels quals han visualitzat l'espectacle asseguts

El cirque du soleil torna al país dos anys després.Fernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

L’espectacle MŪV del Cirque du Soleil ha generat un impacte econòmic de 20,9 milions d’euros al país, unes xifres semblants a les que es van assolir el 2019, quan es va celebrar l’últim espectacle de la companyia canadenca abans de la pandèmia, segons informa Andorra Turisme en un comunicat. En aquest sentit, els ingressos d'enguany s'han incrementat un 18% amb l'augment de venda d'entrades, el marxandatge, patrocinis i restauració. D'altra banda, les despeses logístiques també han augmentat, en aquest cas, un 31% per l'efecte de la inflació, els costos empresarials i el context econòmic mundial, segons especifica l'entitat. Aquelles inherents al Cirque du Soleil s'han mantingut al disposar d'un contracte signat des del 2019 per a les edicions traslladades al 2022 i 2023.

Tot i això, el director general d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, durant la presentació del balanç de l’espectacle MŪV, ha assenyalat que els resultats obtinguts han estat positius ja que han crescut els espectadors asseguts i ha destacat que el Cirque du Soleil continua sent un dels principals atractius turístics de l'estiu amb un 70% d'assistents atrets principalment per l'espectacle.

Aquesta era la primera edició en la qual totes les entrades eren de pagament: les assegudes (entre 20 i 25 euros) i les de peu a 5 euros. La capacitat de cada una de les funcions va ser d'unes 4.500 persones. En aquest sentit, Andorra Turisme informa que un total de 83.408 persones han assistit a les funcions, aconseguint una ocupació global del 86%.D’entrades assegudes se n’han venut 61.813, el que suposa una ocupació del 96% mentre que les dempeus han suposat una ocupació del 65%, un percentatge inferior respecte altres edicions que l'entitat atribueix al ser de pagament per primera vegada.

Pel que fa al públic, la majoria procedia d'Espanya, concretament el 75,5%; seguit d'un 16,3% d'andorrans; un 6,5% de francesos i un 1,7% d'altres nacionalitats. Un altre aspecte que ha destacat Turisme ha estat l'increment d'espectadors que han pernoctat (un 88%) i l'augment de la pernoctació mitjana dels espectadors ha crescut per primera vegada passant de 2,3 nits a 2,6 nits.

En aquesta línia, segons ha informat Budzaku, la despesa mitjana per persona i dia també ha crescut un 5,2% i ha passat dels 117,40 euros al 2019 als 123,45 euros al 2022.

En l'edició d'enguany celebrada del 2 al 31 de juliol, la música electrònica i l'escenari 360 han estat algunes de les novetats.La il·luminació, el so i la visibilitat de l’escenari juntament amb el procés de reserva i l’atenció rebuda són alguns dels aspectes més ben valorats pels enquestats. En concret, el públic ha valorat amb un 8,3 sobre 10 aquest espectacle.

tracking