Seguretat Social
Negociació "pel bon camí" de la CASS amb els odontòlegs per renovar el conveni
La CASS posa en marxa un nou portal per als assegurats
La presidenta de la CASS, Montserrat Capdevila,ha explicat en la presentació del nou portal per als assegurats aquest matí que han iniciat les negociacions amb el Col·legi d'Odontòlegs per renovar el conveni i que tot just s'ha mantingut una reunió i "van pel bon camí". "La cosa va bé", ha emfasitzat Capdevila,indicant que durant la trobada s'ha parlat de les nomenclatures d'alguns dels actes que porten a terme aquests professionals, algunes de les quals haurien quedat "obsoletes"amb el pas del temps.
Capdevila ha comentat que troba lògic, com ja va manifestat a Diari TV, que molts col·lectius del sistema sanitari, entre ells també els mèdics, vulguin renegociar el contracte signat amb la CASS després del creixement important que ha experimentat la inflació i tenint en compte que algunes tarifes no s'han tocat en els últims anys. "Parlant la gent s'entén i arribarem a bon port", ha afirmat Capdevila. A més, es preveu, tal com s'havia anunciat, que a partir del gener els actes de major quantia que realitzen els dentistes entrin també dins del tercer pagador per als majors de 65 anys, després que no hagi pogut ser així fins ara a causa de problemes tècnics.
La presidenta de la CAS ha reiterat que els possibles augments de tarifes no estan contemplats al pressupost per a l'any vinent, elaborats en base a una inflació del 4,5%. A més, tampoc s'hi inclouen els actes dels psicòlegs que podrien entrar dins de la seguretat social l'any vinent. Tot i així, Capdevila ha insistit que no veu que això sigui un problema perquè les partides d'aquest capítol pressupostari formen part de les transferències, que poden ser ampliables fins on calgui. Un major dèficit a final d'any obligaria, això sí, a una major aportació per part del Govern.
Nou portal per als afiliats
La Caixa Andorrana de Seguretat Social (CASS) ha posat en marxa des d'avui un nou portal públic i privat per assegurats, i durant el primer semestre de l'any vinent començar a funcionar un portal millorat per a empreses, treballadors per compte propi i patrons. La presidenta de la parapública, Montserrat Capdevila, ha explicat que es tracta "d'una eina molt millor i més àgil que l'anterior, i també molt més segura". A més, es vol que el nou portal en el qual s'ha estat treballant al llarg de l'últim any, es pugui anar ampliant en un futur "en base al dia a dia".
El director d'Atenció al Públic, Pensions i Convenis, David Caubet, ha manifestat que cada vegada són més nombrosos els tràmits que es porten a terme a través de la CASS on-line. D'aquesta manera, es comptabilitzen una mitjana de 50.000 tràmits d'aquest tipus al mes, la majoria dels quals corresponen a les empreses. Es tracta, segons ha ressaltat Caubet, del servei més ben valorat de la CASS. A hores d'ara, però, només un 20% dels assegurats utilitzen el canal on-line com a primera opció. Per aquesta raó, la parapública ha volgut fer ara un esforç per millorar el portal públic, que es del 2017, i el privat, que necessitava "una posada al dia".
Així, el nou portal públic, a través del qual aquest mateix s'havien realitzat ja uns 250 tràmits, té un disseny més modern i menys carregós i permet la cerca d'informació per megamenús, a més d'incorporar accessos ràpids a les consultes més freqüents i donar més visibilitat a les novetats/notícies, i un nou llistat de tràmits. Els canvis, que han estat explicats per dos tècnics del Centre d'Atenció a l'Usuari, Julen Guerrero i Alicia Molinos.