desestacionalitzar el turisme
El Shopping Festival confia de mantenir la participació
La novena edició se celebra del 4 a 20 de novembre i aposta per ampliar l’oferta amb noves activitats de dansa i teatre als museus
L’Andorra Shopping Festival arriba a la novena edició amb l’ambició de repetir les xifres de l’any passat, quan es van superar les expectatives i va rebre 523.000 participants. “Som prudents, però també optimistes a l’hora de valorar que podríem repetir una edició que, com a mínim, fos igual que la passada”, va manifestar el ministre de Turisme i Telecomunicacions, Jordi Torres, durant la presentació de la novena edició. Ara bé, Torres va admetre que en la situació d’incertesa actual “els viatgers es decideixen a última hora. Per això hem de ser proactius amb la campanya”.
Amb el lema El shopping també es viu al carrer, l’esdeveniment busca desestacionalitzar el turisme alhora que es dona un impuls al comerç en un moment que els hàbits de consum s’estan digitalitzant cada cop més. En aquest sentit, el ministre va defensar l’aposta per oferir una “experiència global” a través “d’esdeveniments de música, cultura, dansa, gastronomia que estiguin combinats amb la compra”.
De fet, Torres va destacar que el Shopping Festival ja és una fita “consolidada” que cada cop atrau més visitants i que l’any passat va rebre un 8,3 de nota. En general, el ministre va detallar que les activitats que més agraden són els concerts i la música al carrer, la gastronomia i les promocions que impulsen els mateixos comerços. Per aquest motiu, la directora de màrqueting i comunicació d’Andorra Turisme, Noemí Pedra, va celebrar que enguany no tan sols es mantindran els espectacles itinerants o l’Andorra a taula, sinó que es recuperaran activitats que la pandèmia havia congelat, com ara els tallers infantils. I va anar més enllà, avaçant que hi haurà noves iniciatives, com els espectacles de teatre i dansa als museus del país.
L’Andorra Shopping Festival se celebrara del 4 al 20 de novembre i ha comptat amb un pressupost de 796.000 euros. El 62% s’ha destinat a comunicar l’esdeveniment.