assemblea per explicar als treballadors el conveni col·lectiu
El comitè d'empresa del SAAS es renovarà a final del mes vinent
L’objectiu és celebrar eleccions per escollir els representants de la plantilla al novembre i algun candidat pot sorgir dels afins a l’USdA
Els membres del comitè d’empresa del Servei Andorrà d’Atenció Sanitària (SAAS) van explicar dijous al vespre en una assemblea a la qual havien convocat els treballadors el contingut del conveni col·lectiu signat amb la direcció. També van exposar que hi ha d’haver eleccions per renovar els representants dels treballadors que integren l’organisme i que la voluntat és convocar-les perquè se celebrin a finals del mes que ve. Dels treballadors que miren d’impulsar un sindicat sanitari lligat a l’USdA podria sorgir alguna de les candidatures. El comitè d’empresa l’integren onze membres i les candidatures són individuals.
L’USdA també manté oberta la possibilitat d’impugnar el conveni amb l’argument que no és vàlid perquè no s’ha sotmès a la votació de la plantilla. La decisió es prendrà la setmana vinent, quan la plataforma sindical també ha de mantenir una assemblea. Des del comitè d’empresa de la parapública van assenyalar que el que es va percebre durant la reunió matinguda dijous passat al vespre és que “els assistents valoren positivament el treball fet pel comitè i el resultat que es reflecteix en els acords del conveni”. En qualsevol cas, els representants dels treballadors també van defensar que no renuncien a demandes que no han estat acceptades per l’altra part i “seguim treballant per aconseguir-les en un futur”.
Reivindicacions com, per exemple, que la setmana laboral sigui de 37,5 hores en lloc de les quaranta actuals. De fet, el mateix director general del SAAS, Josep Maria Piqué, va admetre en la roda de premsa de presentació del conveni que és una qüestió que s’haurà d’abordar, per alinear-se als sanitaris dels països veïns i tenir capacitat d’atreure personal. Una altra de les qüestions que també han quedat pendents és recuperar la prima per objectius.