COMERÇ
Economia treballa per atraure noves marques al país
Gallardo ha explicat que és un dels objectius que s'emmarca en el Pla estratègic del comerç
Govern vol donar un impuls al comerç del país i, per això, el ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, va presentar ahir el Pla estratègic de comerç davant els representants del sector, destacant que es tracta d'un projecte que vol millorar la competitivitat, la innovació i la digitalització amb l'objectiu d'accedir a nous mercats i a nous clients. Per això, una de les principals fites que es marca és traure noves marques al país, amb independència del sector.
Gallardo ha explicat aquesta tarda que el nou pla preveu la creació de tres grups de treball, que penjaran del Consell Andorrà de la Competitivitat del Comerç (CACC), i que es posaran en marxa al novembre d'enguany. Per una banda, el grup d'Excel·lència comercial treballarà la dinamització i l'atracció de noves marques comercials. Així, el ministre ha assenyalat que es treballarà per concretar una "estratègia en la captació de marques", afegint que "s'identificarà les marques, els sectors, i s'analitzarà els elements que s'ha de crear perquè les marques que avui no hi són puguin venir".
D'altra banda, el grup d'AndorraShoppingtindrà la voluntat de millorar i potenciar l'experiència comercial, treballant propostes que concerneixen i involucren a aquest àmbit, com ara el reforç de la imatge del Principat com a destinació de compres amb una planificació específicadigitalmenti una planificació anual.
Finalment, l'Observatori, serà el nou espai d'anàlisi, coneixement i reflexió sobre el sector de la venda al detall del país. En aquest sentit, els membres d'aquest grup hauran de recollir i avaluar la informació vinculada a les compres amb incidència en la gestió de les empreses d'Andorra.
El pla estratègic del comerç comptarà amb un pressupost de 170.000 euros i es projecta de cara el que queda d'any i el 2023.