El Govern posa en marxa un pla estratègic per reinventar el comerç
El sector s’organitzarà en tres grups de treball per analitzar la venda al detall, promoure la imatge d’Andorra com a destí comercial i atraure noves marques
El Govern vol reinventar el sector comercial del país per donar-li un impuls en un moment en què els hàbits de compra s’estan transformant en favor de l’online. Per aquest motiu, el ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, va presentar dilluns les noves accions del pla estratègic de comerç als representants del sector, un projecte que busca accedir a nous mercats i nous clients fomentant la competitivitat, la innovació i la digitalització del sector. Ja s’ha superat la “línia més estratègica”, va observar Gallardo, afegint que ara és el moment de dur a terme “mesures executives, palpables i que requereixen la implicació dels principals actors comercials del país”.
Aquestes “mesures executives” es materialitzen en la creació de tres grups de treball que penjaran del “paraigua” del Consell Andorrà de la Competitivitat del Comerç, el CACC, i que començaran a treballar a partir d’aquest novembre.
Per una banda, el grup de l’Observatori del comerç s’ha conceptualitzat com un espai d’anàlisi, coneixement i reflexió de la venda al detall al país. Així, es podran “ampliar les informacions que ara potser tenim de manera disgregada”, va apuntar Gallardo, que ha de servir per estudiar “com s’està comportant la venda al detall i quines millores es poden introduir. Això ha de ser útil per desplegar algunes accions de digitalització”.
En segon lloc, el grup de l’Andorra Shopping perseguirà “establir una reflexió sobre el sector comercial que impliqui una millora de l’experiència de compra d’Andorra” i reforci “la seva imatge com a destinació comercial”.
Finalment, el grup de l’Excel·lència comercial planificarà accions amb l’objectiu de dinamitzar el sector. Així, per exemple, Gallardo va destacar que es treballarà per ampliar l’oferta al país amb l’atracció de noves marques al Principat. “Es planificarà quina estratègia de captació de marques ha de fer el país. Detectar les marques i crear els elements necessaris perquè puguin venir.”
Gallardo va destacar que l’executiu ha “preparat les estructures i la dotació pressupostària per les accions que se’n puguin derivar”. Ara bé, deixen en mans del sector decidir les propostes concretes. “No hem volgut venir amb la proposta definida perquè els principals coneixedors de les oportunitats, febleses, amenaces... i que saben què necessita el sector són els comerciants a través dels seus interlocutors”.
Els grups de treball començaran a reunir-se al novembre i l’horitzó que el pla es posa per tenir resultats el 2023. La dotació pressupostària és de 170.000 euros “només per les accions de coordinació i millora de les accions que ja s’ha identificat”.
GRUPS DE TREBALL
1 Grup de l’observatori del comerç
Es crea un espai d’anàlisi, coneixement i reflexió sobre el sector de la venda al detall. Es recollirà, agruparà i avaluarà informació que ara està disgregada.
2 Grup d’andorra shopping
Té la voluntat de millorar i potenciar l’experiència comercial, amb propostes per millorar la imatge d’Andorra com a destinació de compres.
3 Grup d’excel·lència comercial
Treballarà per dinamitzar i atraure noves marques comercials. S’identificaran les marques i es crearan els elements perquè puguin venir al país.