finances
L'ampliació del termini per les liquidacions de la taxa turística respon a problemes amb el cens
Una petició de l’Associació d’Empreses d’Allotjaments Turístics va motivar el Govern a ampliar el termini fins al 15 de novembre per presentar les liquidacions de la taxa turística. Segons va explicar el president de l’associació, Álex Ruiz, el principal problema –notificat al Govern a l’agost– era que l’alta al cens de la taxa l’havia de fer directament el propietari de l’apartament, el qual en moltes ocasions està fora del Principat. Així, després d’una reunió que es va produir el mateix dimecres al matí amb els departaments de Turisme i Taxes i Tributs, des de l’executiu es va acceptar que siguin els gestors els que puguin realitzar l’alta al cens. “No hi ha hagut cap problema per cobrar als clients ni tampoc estem en contra de la taxa, simplement s’ha tractat d’un tema administratiu”, va explicar Ruiz.
En aquest sentit, des de la Unió Hotelera es va apuntar que també s’havien registrat alguns problemes informàtics però el president, Jordi París, va valorar positivament el funcionament de la taxa. “Hem tingut alguna petita dificultat però s’ha anat resolent; com va dir el ministre és normal que amb una taxa nova es vagin trobant aspectes a millorar”, va asseverar París.