temporada d'hivern

El preu d'algunes rodes puja un 40% i models concrets escassegen

Els tallers tenen dificultats per disposar de tot el gènere que voldrien en aquestes dates

Alguns tipus de rodes comencen a escassejar als tallers.Arxiu

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Arriba el mes de novembre i és el moment de dotar els vehicles amb els equipaments especials, ja que cada vegada estan més a prop les possibles nevades. Els consumidors s’adonaran que aquest any, com ha passat amb altres articles, les rodes també han experimentat un augment de preu, en alguns casos considerable. Com ha passat amb altres productes, la guerra d’Ucraïna i el major cost de les matèries primeres i del transport internacional serien els culpables. A més, molts models de pneumàtics comencen a escassejar perquè els tallers tenen problemes per abastir-se de tot el gènere que voldrien perquè les fàbriques han retallat la producció.

Xavi Fernández, responsable de Rodand.com, va explicar que en aquestes dates, una de les que registren més vendes, ja s’està començant a notar certa mancança pel que fa a rodes molt concretes com, per exemple, les d’alguns vehicles d’alta gamma. D’aquesta manera, el preu d’algunes rodes premiun ha pujat prop del 30%, mentre que les més barates, procedents de la Xina, també ho han fet fins al 40%. “El que em preocupa és el cost que han d’assumir els usuaris perquè no m’agrada que s’hagi de pagar tant per uns pneumàtics”, va indicar Fernández, que afegeix que “sacrifiquem una part del nostre marge comercial” perquè els clients no surtin tan perjudicats de l’augment de preus. Per la seva banda, Mateu Torrente, de Pneumàtics Pirineu, va reconèixer que “els preus han augmentat una mica” –segons la seva estimació ho han fet prop d’un 5%– i que “falta una mica de producte”, tot i que va voler tranquil·litzar els compradors perquè “ningú es quedarà sense rodes”. En aquesta mateixa línia, Jordi Guiu, de Pneumàtics Sam, va manifestar que aquest producte, “com ha passat amb tot, també ha pujat” els últims mesos, segons va estimar un 10% com a mínim, tot i que alguns models concrets ho han fet molt més. “Portar pneumàtics de la Xina ha deixat de ser barat perquè portar un contenidor és molt més car que abans”, va ressaltar. “La gent encara no s’ha mogut perquè no veu que arribi la neu i després en un mes potser no hi haurà material per a tothom”, va afegir Guiu.

La tendència apunta cap a una estabilització dels preus, i fins i tot es podria produir alguna baixada, segons manifesten les fonts del sector.

tracking