transport públic

El Govern no constata incompliments en la normativa dels busos

Gallardo argumenta que és responsabilitat de les concessionàries doblar les freqüències i no té constància d’incompliments

Una usuària d'autobús.Fernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Jordi Gallardo va afirmar ahir que la responsabilitat d’ampliar la freqüència de les línies d’autobús és de les companyies que gestionen el servei, i va assegurar que no té constància que s’incompleixi la normativa. “El plec de bases i la concessió preveu que la companyia ha de posar reforços a les hores amb més demanda que capacitat”, va sostenir el ministre de Presidència, Economia i Empresa. En aquest sentit, Gallardo va assenyalar que el Govern controla que les concessionàries compleixin la normativa. “Hi estem a sobre perquè en els serveis que s’hagi d’augmentar [les freqüències] les companyies compleixin”.

En aquest sentit, el titular de la cartera d’Economia va observar que la normativa vigent permet que hi hagi cert nombre de passatgers que viatgin dempeus sempre “que no hi hagi risc”.

Tanmateix, a les xarxes circulen vídeos on es mostren imatges amb autobusos plens de gom a gom, amb molts passatgers que no poden seure. Així mateix, els usuaris es queixen que a les hores punta, d’entrada i sortida de l’escola i la feina, els autobusos van a la màxima capacitat i que moltes vegades no paren a les estacions o que han de deixar gent a terra.

Això fa que algunes persones optin per utilitzar el transport privat, ja que consideren que el servei d’autobús no és fiable. Altres lamenten que han de sortir amb molta antelació per arribar a temps a la feina.

D’altra banda, algunes persones es queixen dels horaris dels autobusos. Per exemple, els treballadors del sector de la restauració lamenten que no poden tornar en autobús en sortir de la feina.

tracking