transport
Un bus més a l'hora a la L4 fins a Soldeu per evitar el col·lapse
La companyia apunta la dificultat de la contractació com a causant de la situació
Les queixes dels usuaris del transport públic van tenir resposta ahir per part del Govern i de Coopalsa. La companyia augmentarà la freqüència de la línia L4 de busos en el tram des de l’Estació Nacional d’Autobusos fins a Soldeu per així fer front a l’increment d’usuaris.
Segons un comunicat de l’executiu, la línia, que ja comptava amb un bus cada 30 minuts, n’afegirà un de nou cada hora només en aquest tram. “Hem constatat un increment d’usuaris, fet que ha comportat algun problema”, va reconèixer ahir el president de Coopalsa, Gabriel Dallerès. Així, des de la companyia es van apuntar “volums importants de gent que s’ha vist obligada a quedar-se a les parades”, especialment en els trams finals de cada línia. Tanmateix, Dallerès va apuntar ahir que la solució que s’aplica ara busca guanyar temps per “redissenyar el model de cara a l’1 de desembre, quan comença la temporada d’hivern, i així disposar un servei adequat”.
En aquest sentit, el president de la companyia va apuntar que un dels grans problemes per augmentar les freqüències de les línies són les dificultats existents per aconseguir contractar nou personal, especialment conductors d’autobusos. Així, Coopalsa ja ha demanat al Govern accelerar els tràmits per intentar solucionar els problemes de contractació. De fet, Dallerès va assegurar que la solució que es va anunciar ahir és la que es pot aplicar “amb els recursos de què disposem”, tot i que apunta que caldrà seguir analitzant l’evolució de la situació per donar resposta a un nou possible increment dels passatgers de cara a l’inici de la temporada d’hivern. “Avui hem aplicat una reacció als problemes existents; cal seguir analitzant per redimensionar el servei a la nova demanda”, va asseverar Dallerès.
EL RESPONSABLE, EL BUS GRATUÏT
El president de Coopalsa, Gabriel Dallerès, va assegurar que aquest increment de passatgers és degut a l’aplicació de la gratuïtat del bus, una decisió “no prevista” i que ha requerit un temps “de reacció” per readaptar el disseny actual a la nova demanda. D’altra banda, Dallerès va asseverar, amb relació a les declaracions del ministre Gallardo, que és “el Govern qui ha de determinar el servei; no és una qüestió de repartir culpes”.