Indicador Lingüístic
Cau l'atenció en català en la restauració i el comerç
Un 33% de les persones indiquen que els atenen en català en el comerç, mentre que en la restauració l'atenció en català baixa al 22%
La nova enquesta sobre coneixements i usos lingüístics, que actualitza la del 2018, certifica la delicada situació de l'atenció en català a la restauració i el comerç, però també en l'àmbit sanitari. L'enquesta que s'ha realitzat a 747 persones majors de14anys assenyala que un 33% de persones indiquen que l'atenen en català al comerç i un 22% als restaurants. Dades que baixen 3 i 1 punt respectivament de la darrera enquesta. També es baixa l'atenció exclusiva en català al transport públic (33%) però ha augmentat considerablementrespecte ala darrera enquesta (20%).
La ministra de Cultura, SílviaRiva, ha reconegut que la dada de l'atenció en català és la nota negativa d'un estudi que, en canvi, reflecteix dades positivesrespecte alconeixement de la llengua i la utilització a la feina o a casa.Rivaha afirmat que l'objectiu a assolirésrevertir la situació en l'atenció al públic i ha anunciat la intenció de modificar el marc legal i de fer corresponsable tothom, també les empreses en la promoció de l'idioma.