Andorra registra xifres rècord de pernoctacions i afluència de turistes
El Govern espera tancar l’any amb gairebé deu milions de nits d’hotel venudes

Turistes que van visitar el Principat l'estiu passat.
Les xifres al Principat assoleixen nivells rècord, amb nou milions de pernoctacions des del desembre de l’any passat fins a final de setembre d’enguany. “Una xifra que no havíem obtingut mai a la història d’Andorra i que fa un any no ens podíem imaginar”, va celebrar el ministre de Turisme i Telecomunicacions, Jordi Torres. Això suposa un increment del 12% respecte del 2019, abans de la pandèmia, que demostra que “s’ha consolidat el model turístic” del país. Si la tendència es manté, el ministeri espera fregar els deu milions de nits d’hotel venudes a final d’any.
Les bones dades es deuen, en part, a una campanya d’estiu “molt satisfactòria”, segons va apuntar el ministre de Turisme. De juny a setembre s’han superat els 3,6 milions de pernoctacions, un 31% més que el 2019. En la mateixa línia, els turistes han crescut un 27% respecte a l’any prepandèmia, amb més d’1,3 milions. Així, Torres va agrair la “implicació del sector públic i privat per atraure turistes”, que “ha donat els seus fruits”. I va posar en relleu el repte que suposa mantenir els nivells de cara al futur.
Ara, el ministre de Turisme i el seu equip fixen la mirada en la temporada d’hivern. Andorra Turisme ha llançat campanyes per atraure persones de nous orígens per pal·liar la pèrdua de visitants de Rússia i Ucraïna. “És important després de la pandèmia tornar a diferents mercats internacionals”, va destacar el director d’Andorra Turisme, Betim Budzaku.
ESTUDIAR LA CAPACITAT
Tanmateix, Torres es va mostrar conscient que el turisme no pot créixer sense fre. Per això, va destacar la importància de fer “l’estudi de capacitat de càrrega per saber fins a quant pot créixer el sector”, tot destacant que “som un destí atractiu, però també volem ser un destí de qualitat”.
L'ANDORRA TASTE TINDRÀ SEGONA EDICIÓ
L’Andorra Taste tindrà segona edició, segons va anunciar ahir Budzaku. La decisió, va explicar, es basa en “l’èxit” de l’esdeveniment, que va reunir prop de 1.000 persones online i offline. La valoració que es desprèn de les 343 enquestes realitzades és d’un 8,7, una nota que és “molt bona”, segons va declarar el director d’Andorra Turisme. El principal punt a millorar, segons els usuaris, seria una rebaixa dels preus.