TRANSPORT

Set parades d'autobús tindran panells informatius

L'aplicació MOU-T-B recupera cada minut la posició dels vehicles i la seva programació

El conseller del PS Carles SánchezFernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Les parades d'autobús més importants comptaran amb panells informatius a partir de l'any 2023 i el 2024 es durà a terme una segona fase per equipar la majoria d'estacions del Principat, segons ha contestat el Govern a la pregunta del conseller del PS, Carles Sánchez. En aquest sentit i abans d'iniciar aquest desplegament tecnològic, el departament d'Economia i Empresa ha encomanat a FedaSolucions una prova pilot amb el propòsit de definir la tecnologia més idònia segons l’emplaçament i l’alimentació elèctrica disponible a les marquesines. Inicialment es preveu equipar un mínim de set parades distribuïdes pel país amb diferents tecnologies i per això, aquest setembre, Govern informa que va contactar ambles diferents corporacions comunals de les parròquies on es troben ubicades les parades seleccionades en relació amb la prova pilot per sol·licitar l'autorització per dur a terme les obres necessàries per instal·lar els equips.

Per altra banda, l'executiu indica que la fidelitat delshoraris teòrics amb els horaris de pas per parada real es comproven mitjançant l’aplicació de gestió de flotes de transport públic, MOU-T-B, que permet disposar de la informació relativa a les línies i recupera cada minut la posició dels vehicles i la seva programació, a més de si l'autobús va amb retard o abans d'horaen relació amb la programació establerta per les companyies. Així mateix, asseguren que els vehicles compten ambsistemes de seguiment real, tant del seu posicionament mitjançant un GPS, com del seguiment d’usuaris mitjançant les validacions d’accés als vehicles.Pel que respecta al sistema GPS i els lectors de targetes, no hi ha marge d’error, sempre que hi hagi cobertura (tant de GPS com de telefonia mòbil). Pel que fa al comptatge d’usuaris (sensors), en els diferents controls efectuats s’ha comprovat que és efectiu en un 95%.

En aquesta línia, Govern afirma que l’aplicació Mou-T-B treballa amb les dades dels sistemes de geolocalització de myBus, que identifica el vehicle, si va amb retard o abans d’hora en relació amb la programació teòrica introduïda al sistema per les companyies. En el cas que un vehicle no respecti la seva programació, que hi hagi retencions, avaries mecàniques o problemes amb el sistema de geolocalització, l’aplicació no pot informar correctament dels horaris teòrics i/o reals dels serveis. A més afegeixen que l’Àrea de Transports, conjuntament amb Feda Solucions, treballen per millorar aquest sistema.

Pel que fa a les disfuncions respecte als solapaments de busos en línies de trajecte similar, l'executiu accepta que se'n registren. En aquest sentit, afirma que per una banda n'hi ha que són incontrolables pel que fa a laconcentració de viatgers en un moment puntual i problemes en la mobilitat. Però en canvi, hi ha altres casos que tenen solució com el cas de les línies L2 d'Encamp i L4 del Pas de la Casa que en certes ocasions passava davant de la L2 i hi havia solapament de vehicles en direcció a Encamp i una saturació de la L4.Per resoldre aquesta situació, es va establir un protocol amb la companyia per tal que la línia L2 sortís uns minuts abans i així evitar un possible solapament i la saturació de la línia L4. També es va demanar als conductors d’aquestes línies que evitessin tant com poguessin que l’L4 passés davant de l’L2.

Per altra banda i també en resposta a Sánchez, el ministeri dePresidència, Economia i Empresa, informa que l'Àrea de Transport Terrestre, Aeri i per Cable disposava de tres tècnics que desenvolupaven totes els tasques relacionades amb el transport terrestre fins al mes de juliol, data en què un dels tècnics, mitjançant un concurs intern, ha guanyat la plaça de cap d’Àrea. Per això actualment està en procés la cobertura d'una plaça vacant de tècnic de transports.

tracking