andorra turisme

Més de 3 milions per a la temporada d'esquí

‘Atypical Andorra’ vol donar a conèixer la cara més atípica del país a l’hivern i accedirà a un total de catorze països

Un moment de la presentació de la campanya de comunicació de la temporada d'hivern.SFG

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El ministre de Turisme i Telecomunicacions, Jordi Torres, i el director d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, van presentar ahir la campanya de comunicació d’aquest hivern, que porta per lema Atypical Andorra i arribarà, d’una o altra manera, fins a 14 països. El cost de la campanya és d’aproximadament 3,3 milions d’euros i l’objectiu és que com a mínim vingui el mateix nombre de visitants que l’any 2019, el que va precedir l’inici de la pandèmia del coronavirus. Torres va insistir en la necessitat de continuar treballant “per oferir qualitat i no quantitat” i, en aquest sentit, es vol que cada vegada hi hagi més pernoctacions, tot i que evidentment tampoc es menysprea l’arribada d’excursionistes. “La massificació no ens portarà enlloc”, va manifestar el titular de Turisme davant dels representants del sector turístic del país en un acte que va tenir lloc a l’edifici de Radio Andorra i es va desenvolupar en format d’entrevista radiofònica. “Aspirem a tenir les mateixes ocupacions que l’any passat”, va dir Torres.

L’aposta més forta de la campanya, com és habitual, es farà als dos països veïns: Espanya i França, tenint en compte que un dels punts a favor d’Andorra continua sent el turisme de proximitat, i també es farà promoció al Regne Unit, Irlanda, Bèlgica, els Països Baixos, Portugal, Suècia i Itàlia. En aquests països la campanya va començar ahir i s’allargarà fins al 20 de desembre, mentre que als dos països veïns s’iniciarà el dia 22 i es prolongarà fins ben avançat el mes de març. S’ha de tenir en compte que enguany no s’esperen els 45.000 russos i 5.000 ucraïnesos que acostumaven a venir al país i que suposaven unes 350.000 pernoctacions, raó per la qual es vol incidir especialment en altres destinacions. Així, es confia que vinguin, per exemple, més turistes britànics, que també acostumen a fer unes estades llargues, tot i que “serà molt difícil arribar a les xifres dels turistes russos, que a més acostumaven a gastar molt en compres”, va explicar Budzaku.

La campanya continua en la línia trencadora que s’havia iniciat mostrant l’oferta turística d’una manera divertida i distesa, amb la voluntat de diferenciar Andorra d’altres destinacions. Així, tindrà en compte, com en altres ocasions, els mitjans de comunicació tradicionals, però es buscarà una forta presència a les xarxes socials i internet, fins al punt que un 70% del contingut total es passarà a través de mitjans online. A Madrid està prevista una acció especial, entre el 12 i 25 de desembre, amb un circuit d’un total de 15 pantalles de gran format, situades a l’exterior dels cinemes de Callao i als teatres Lope de Vega, Coliseum i Rialto, amb un cost de 50.000 euros. Aquesta acció concreta pretén arribar a un total de 4,5 milions de persones, tenint en compte que és una època de gran afluència a la capital espa­nyola.

Pel que fa a Espanya, la campanya s’articularà a través de la difusió de l’espot a quatre grups líder de la televisió com són Publiespaña, Atresmedia, Disney Channel i National Geographic, així com a la televisió autonòmica TV3. Pel que fa a la ràdio, s’han previst mencions i entrevistes a les principals ràdios de Catalu­nya, València, el País Basc i Madrid. Quant al mercat francès, la campanya s’activarà, com és habitual, a Occitània a través de les televisions regionals: TF1 i France 3, així com a les principals emissores líders de la regió.

D’altra banda, la intenció d’Andorra Turisme és continuar la col·laboració amb la multinacional Disney, que ha ajudat a incidir en el turisme familiar. En aquesta mateixa línia s’aposta per la col·laboració amb National Geographic, després de l’èxit del documental Andorra al natural, que ha servit per donar a conèixer la fauna i la flora del país.

OCUPACIÓ DEL 90% EL CAP DE SETMANA

L’ocupació de la setmana del 7 al 13 de novembre ha estat del 56,28%, segons les dades recollides per la Unió Hotelera d’Andorra (UHA). En aquest sentit, el director de la UHA, Jordi Pujol, va apuntar que “aquesta darrera setmana hi ha hagut força bona ocupació, ajudada per aquest cap de setmana passat, que ha tingut una mitjana aproximada de més d’un 90% d’ocupació”. Per altra banda, segons les dades facilitades també per la principal patronal hotelera, la mitjana d’ocupació setmanal del 31 d’octubre al 6 de novembre ha estat del 50,49%.

tracking