transport públic

Les empreses d'autobusos afirmen que estan fent les coses bé

Coopalsa veu “normal” que s’obri expedient per esbrinar “si hi ha hagut incompliments”

Un autobús de la línia L2 en direcció Encamp, ahir a la tarda.Fernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Les companyies concessionàries del transport públic consideren que estan fent les coses bé per resoldre les incidències que han afectat darrerament algunes línies a conseqüència de l’increment d’usuaris per la gratuïtat del servei i l’arribada dels treballadors de la temporada d’hivern. De fet, el principal objectiu que s’han fixat en aquests moments totes dues empreses concessionàries, Coopalsa i Autocars Nadal, segons afirmen, és que el servei funcioni el millor possible.

El gerent de Coopalsa, Gabriel Dallerès, va reconèixer que havien tingut problemes per procedir al reforç que es necessitava en algunes línies, però no ho havien pogut fer a causa de les dificultats que tenen les empreses del sector per contractar conductors. En aquests sentit entén que és “normal” que des del ministeri de Presidència, Economia i Empresa s’hagi decidit obrir un expedient “perquè s’investigui i es determini el que ha passat”, i també una auditoria per valorar si les companyies estan degudament dimensionades en mitjans humans i vehicles per donar resposta a les noves necessitats. “És evident que hi ha hagut un col·lapse, sobretot a la L4”, va asseverar Dallerès, al temps que va admetre que “la capacitat de reacció ha estat limitada”. De fet, aquesta companyia ja ha incorporat sis autobusos més i de major capacitat per fer front a l’augment dels usuaris i també ha procedit a la contractació de nou conductors més, vuit dels quals són extracomunitaris, tot i que vol disposar d'una vintena més i també de personal temporer, en aquesta mateixa categoria, fins al mes d’abril. Per aquesta raó, es veu positivament que des del Govern es vulgui facilitar l’obtenció del permís D de conducció, que permetrà comptar amb nous xofers procedents de l’Amèrica del sud. “Tenim recursos per reforçar on calgui”, va afirmar Dallerès, que va xifrar en un 80% l’augment dels usuaris del transport públic si es compara amb els anys anteriors a la pandèmia. Coopalsa és, en principi, l’empresa a la qual el ministeri ha decidit obrir l’expedient, si bé el titular de la cartera de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, no va voler esmentar el nom de la mateixa durant la roda de premsa del dia anterior.

L’altra companyia concessionària del transport públic és Autocars Nadal, el director de la qual, Bartumeu Gabriel, va indicar que “les coses les estem fent bé”, i es va mostrar crític amb el ministeri. I és que, segons Gabriel, “ja sabíem que hi hauria problemes perquè vulguis i no l’abonament gratuït suposa un abans i un després”. Per aquesta raó, Gabriel va opinar que l’auditoria externa que ara s’encarregarà “s’havia d’haver fet abans” de prendre decisions amb relació al sector, i va recordar que les facilitats per contractar conductors “ja les vam demanar fa dos mesos”. “Anem tard”, va emfasitzar el director d’Autocars Nadal.

Algunes línies s'han vist col·lapsades a causa de l'increment del nombre d'usuaris.

tracking