turisme i comerç

El Shopping Festival tanca amb un balanç positiu d'afluència

Andorra Turisme fa una primera valoració positiva de l’esdeveniment, que atreu, sobretot, un públic espanyol i francès

Els espectacles al carrer han estat de nou un dels atractius de l'Andorra Shopping Festival.J. R.

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

La novena edició de l’Andorra Shopping Festival va finalitzar ahir. L’esdeveniment, que té com a principal objectiu ajudar a desestacionalitzar el turisme i impulsar les compres en un mes tradicionalment fluix, ha suposat sens dubte un revulsiu a l’hora d’atreure més visitants. I és que durant els tres caps de setmana en què s’ha celebrat, els carrers principals de les parròquies centrals s’han omplert de visitants, sobretot procedents dels països veïns, que anaven amunt i avall. Una altra cosa és el que aquest important flux de persones ha consumit a les botigues durant aquests dies, una qüestió que sempre genera controvèrsia, ja que mentre que els uns se senten satisfets, els altres consideren que les vendes han estat escasses, almenys pel que s’esperava.

Atenent a la captació de visitants, així doncs, i a l’espera de disposar de dades oficials, és evident que la nova edició ha estat tot un èxit. Aquesta és la primera impressió d’Andorra Turisme. La directora de màrqueting i comunicació de l’entitat, Noemí Pedra, va indicar que “les sensacions són bones perquè hi ha hagut una afluència important de públic”. L’estratègia de començar les activitats el 4 de novembre, és a dir, sense incloure la festivitat del dia 1, que ja és una data en què habitualment hi ha moltes persones que es desplacen al país, sembla que ha donat bons resultats. D’aquesta manera, durant el primer cap de setmana del 5 i 6 de novembre, ja es va assolir una assistència important de visitants, tot i que el segon, el 12 i 13, va ser encara millor per la festa de l’Almudena a Madrid i de l’armistici francès. El públic ha estat, així doncs, majoritàriament procedent d’Espanya i França, fet que posa de manifest, una vegada més, la importància del turisme de proximitat. “Han vingut també moltes famílies, per això s’han organitzat moltes activitats adreçades a elles”, va assenyalar Pedra.

La important afluència de visitants no ha afavorit només el sector comercial, sinó també l’hoteleria, ja que moltes persones ho van aprofitar per passar almenys un dia al país. Per al president de la Unió Hotelera (UHA), Jordi París, es tracta d’un esdeveniment que sens dubte ajuda a incrementar les pernoctacions, com demostren les xifres d’ocupació que s’han registrat els darrers tres caps de setmana, que són “molt bones” i se situen ja en un nivell similar al d’abans de la pandèmia. “Amb les activitats que es fan es genera un reclam i suposen un atractiu perquè la gent es quedi almenys una nit”, va asseverar París.

La majoria dels comerciants consultats troben que l’Andorra Shopping Festival és un “atractiu” important i consolidat perquè vinguin visitants en un mes en què aquests escassegen més. Per a alguns, això suposa un increment de les vendes, però altres consideren que aquestes no es veuen gaire afavorides. La iniciativa “ajuda en les vendes”, afirmen des d’una perfumeria de l’avinguda Meritxell, mentre que des d’una altra, situada al costat, explicaven que “no hem notat res”. “L’any passat hi havia més gent”, va opinar una dependenta d’una botiga de l’Illa Carlemany, mentre que una altra del mateix centre manifestava que el volum de visitants havia estat “igual o menys” que l’any passat. L’Associació de Comerciants del Centre Històric creu que l’Andorra Shopping Festival continua sent un pol d’atracció per a la gent del país i els turistes. “Hem notat un increment de turistes pels carrers que formen part del Centre Històric”, va afirmar l’entitat. “No obstant això, alguns negocis de la zona no han tingut aquesta percepció, ja que se centren més en públic del país”, va afegir l’associació.

RESULTATS

Turistes

L’afluència de visitants s’ha notat als carrers centrals d’Andorra la Vella i Escaldes-Engordany durant l’esdeveniment.

Vendes

Alguns comerciants afirmen que l’arribada més gran de visitants repercuteix en les vendes, que altres qualifiquen de “fluixes”.

Hoteleria

L’ocupació dels establiments hotelers, que s’ha vist afavorida per les activitats organitzades durant l’An-dorra Shopping Festival i el cap de setmana, ha estat “molt bona”.

tracking