Transport públic

Autocars Nadal es planteja contractar conductors temporers

La companyia estudia una freqüència nocturna entre setmana

Autobusos de Nadal i Coopalsa.Fernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

La manca de conductors d'autobusos és un problema "generalitzat", segons ha detallat avui el director general d'AutocarsNadal, Bartomeu Gabriel. Ara mateix, la companyia necessita entre 7 i 10 conductors, ha indicat, i es planteja anar a buscar treballadors a fora del país. "Si no n'hi ha aquí, els haurem de buscar a fora, com a mínim per cobrir el servei durant la temporada", ha asseverat. Per aquest motiu, Gabriel desitja que la iniciativa de l'executiu de reduir d'un any a 15 dies el termini per passar de la llicència D1 a D2 es formalitzi. "A l'estiu ja es demanava escurçar el temps per obtenir el D2 i poder conduir un autobús més gran", ha dit. A parer seu, això no hauria de posar en qüestió la professionalitat dels conductors. "Normalment, si poden conduir un D1 són capaços de conduir un D2, els faltarà prendre les mides i agafar experiència", ha observat, afegint que "molts conductors de fora tenen l'experiència als països d'origen, però aquí no poden exercir per aquesta reglamentació".

D'altra banda, Gabriel ha avançat que Autobusos Nadal estudia amb el Govern una possible freqüència nocturna entre setmana per poder donar servei als treballadors que pleguen tard de la feina. "Necessitem més dades per poder valorar amb el Govern el tipus de freqüència, els busos que posem... per poder donar un bon servei".

Finalment, ha destacat que l'abonament gratuït ha augmentat els usuaris del transport públic un 25%. Tanmateix, ha recordat l'impacte econòmic que ha tingut en les finances de l'empresa. "La tensió de tresoreria hi és", ha admès, malgrat que l'executiu ja va avançar uns diners i està "fent la regularització en funció de l'ús de les línies".

tracking