transport públic

Autocars Nadal necessita 10 nous conductors per prestar el servei

L’empresa es planteja buscar personal a l’estranger per a la temporada d’hivern

Un autobús de la companyia.Fernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Autocars Nadal necessita entre set i deu conductors per poder fer front a la demanda del transport púbic entre Sant Julià de Lòria i Escaldes-Engordany durant la temporada d’hivern. Davant la falta de mà d’obra, el director general de la companyia, Bartomeu Gabriel, va admetre que es planteja anar a buscar treballadors fora del país. “Si no n’hi ha aquí els haurem de buscar a fora, com a mínim per cobrir el servei durant la temporada”, va asseverar. Tanmateix, va observar que el problema per trobar personal és “generalitzat”.

Per aquest motiu, Gabriel es va mostrar partidari de la iniciativa de l’executiu de reduir d’un any a 15 dies el termini per passar de la llicència D1 a la D2 i desitja que es formalitzi. “A l’estiu ja es demanava escurçar el temps per obtenir la D2 i poder conduir un autobús més gran”, va recordar. A parer seu, això no hauria de posar en qüestió la professionalitat dels conductors ni la qualitat del servei. “Normalment, si poden conduir un D1 són capaços de conduir un D2. Només els faltarà prendre les mides i agafar experiència”, va esgrimir, afegint que “molts conductors de fora tenen l’experiència als països d’origen, però aquí no poden exercir per aquesta reglamentació”.

Un dels motius pels quals les companyies d’autobusos busquen nou personal és que necessiten ampliar el servei davant l’augment d’usuaris que la gratuïtat del transport públic ha comportat. En concret, un 25% dels usuaris són nous, segons va destacar Gabriel, que no va donar xifres absolutes. En aquest mateix sentit, va recordar l’impacte econòmic que la mesura ha tingut en les finances de l’empresa. “La tensió de tresoreria hi és”, tot i que l’executiu “ja va avançar uns diners”.

S'ESTUDIA UN BUS NIT ENTRE SETMANA

Autocars Nadal estudia amb el Govern la possibilitat d’ampliar es horaris dels autobusos per donar un servei nocturn entre setmana. Aquesta línia de nit buscaria donar servei als treballadors que pleguen tard de la feina i que ara mateix es veuen obligats a fer ús del transport privat perquè l’autobús no passa més enllà de les nou o les deu de la nit. “Necessitem més dades per poder valorar amb el Govern el tipus de freqüència, els busos que posem... per poder donar un bon servei”, va apuntar Gabriel. Ara, el bus nit dels divendres i dissabtes està pensat per a les persones que surten el cap de setmana, va observar.

tracking