Transports
Catalunya adjudica l'estudi del tren-tramvia la Seu-Andorra
L'objectiu és fer una connexió transpirenca des d'Alp per enllaçar amb Barcelona
La Generalitat de Catalunya ha adjudicat avui l'estudi per analitzar si és viable una connexió ferroviària al Pirineu que tindria un tram entre la Seu i Andorra i un altre entre la capital urgellenca i Alp. La línia forma part del tren-tramvia Andorra-la Seu i Alp que tindria una longitud aproximada de 57 quilòmetres "amb l'objectiu d'establir una connexió ferroviària a l'interior de l'Alt Pirineu i, alhora establir un nou servei ferroviari entre Barcelona, la Seu d'Urgell i Andorra".
El pla planteja que l'estació d'Alp es converteixi en "ròtula ferroviària" amb connexió amb Puigcerdà i Tolosa. El tram català a més d'unir la Seu amb Andorra "transcorreria per la vall del Segre fins a Alp, connectant la línia ja existent i permetent, així, l'enllaç tant amb Ripoll, Vic i Barcelona com amb França", especifica la Generalitat. I assenyala que perquè la connexió amb la capital catalana sigui "bona" caldrà garantir el desdoblament previst de la línia R3 entre Montcada i Vic i renovar el tram Ripoll-Alp amb nous punts d'encreuament.
El govern català a travès de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) encarrega la redacció dels estudis -quatre en total- per "determinar les potencialitats de les xarxes tramviàries" per incloure-les en els planejaments territorials. I remarca que voal configurar la mobilitat futura de Catalunya "tenint en compte nous centres d'activitat que necessitaran de la configuració de transports amb una visió diferent de la tradicional". L'estudi, inclourà una estimació del cost d'execució del projecte, la proposta d'explotació del servei i una anàlisi de la demanda potencial d'usuaris del servei, detalla la Generalitat.
L'estudi s'ha adjudicat per 120.000 euros a l'empresa Meta Engineering que té un termini de 8 mesos de redacció de l'anàlisi encarregat, segons ha fixat el departament de Territori català.