COMERÇ
Andorra és el tercer país amb més franquícies espanyoles
Les marques espanyoles estan implantades a 139 països, el que suposa un total de 18.808 establiments repartits per tot el món
Andorra és el tercer país que acull més franquícies espanyoles, concretament, 84 marques, segons informen diversos mitjans estragers.La informació correspon a l'informe La Franquícia Espanyola 2022, elaborat per l'Associació Espanyola de Franquiciadors (AEF), amb la col·laboració d'ICEX Espanya Exportació i Inversions i del Grup Cooperatiu Cajamar. Així, aquest estudi conclou que les marques espanyols de moda, de restauració i d'alimentació abanderen la internacionalització de les franquícies.
En aquest sentit, l'informe posa de manifest que un 25,44% de les franquícies espanyoles estan implantades a 139 països. Això significa que actualment hi ha 288 xarxes nacionals que han apostat per operar en altres mercats, fet que suposa un total de 18.808 establiments repartits per tot el món.
A més, aquest estudi revela quehi ha 1.996 establiments menys a l'exterior respecte al 2021, fet que suposa un descens del 9,54%. La causa del tancament de locals a l'estranger es deu fonamentalment a la Guerra a Ucraïna, i per això s'han produït tancament de locals a Rússia. D'acord amb l'informe, les franquícies espanyoles han passat de tenir 856 locals el 2021 a 104 actualment, és a dir, 752 establiments menys a aquest país.
En aquesta línia, l'associació assenyala que la presència espanyola destaca especialment a Portugal, on ja hi ha58 xarxes nacionals de 21 sectors diferents implantades, per tant el país concentre el 54,86% del total.El segueixen Mèxic, amb 101 cadenes de 19 sectors, fet que suposa el 35,06% del total; Andorra, amb 84 marques, també de 18 sectors, és a dir, un 29,16%; França amb 61 marques de16 activitats, un 21,18%, i Itàlia, amb 58 xarxes de 14 sectors, fet que es tradueix en un 20,13% del total.