transport de viatgers

Els quatre expedients oberts són a la mateixa empresa

La reducció del temps per obtenir el carnet estarà a punt en uns dies

Els expedients només afecten una empresa.Fernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El ministeri de Presidència, Economia i Empresa ha obert quatre expedients, tots a la mateixa empresa, per possibles incompliments del conveni de concessió de les línies del transport de viatgers. Així ho va explicar ahir el director d’Empresa, Comerç, Desenvolupament, Seguretat i Qualitat Industrial i Transport, Josep Pujol, que no va voler entrar en el contingut dels expedients, que encara estan en marxa. El ministeri va decidir engegar aquesta acció amb vista que hi havia indicis que l’empresa no havia mobilitzat, davant l’important increment d’usuaris que s’havia registrat, tots els vehicles que s’estipulen per contracte.

Tal com en el seu dia va explicar el titular de la cartera, Jordi Gallardo, són les mateixes companyies les que han de donar resposta amb els seus propis mitjans als pics de demanda que es poden registrar. La intenció, així doncs, és determinar si hi ha hagut algun aspecte del conveni que no s’ha complert, fet que suposaria l’aplicació de la corresponent sanció, segons va manifestar ahir Pujol. L’empresa a la qual s’han obert els expedients és Coopalsa, tot i que ni en el seu dia el ministre ni tampoc avui es va voler esmentar el nom de l’empresa, ja que els principals problemes es van produir precisament a les línies que gestiona aquesta companyia, que van fins al Pas de la Casa.

D’altra banda, Pujol va explicar que la setmana vinent estarà a punt la modificació per permetre agilitar la contractació de conductors per part de les empreses de transport. Segons la modificació que s’introduirà a la regulació, ja no caldrà que hagi passat un any perquè una persona pugui obtenir el carnet dels autobusos de més capacitat, com passa ara, sinó que s’establirà un període de només quinze dies. Els canvis es fan pensant per no reduir la qualitat de les proves que han de passar els conductors. “No volem posar en risc els usuaris del transport públic i per això no rebaixem la vigilància”, va indicar Pujol.

El director de Transport va presentar ahir tres reglaments que desenvolupen la Llei del transport per carretera, aprovada el 2015: el primer regula la limitació del temps continu de conducció i els períodes de descans dels conductors; el segon es refereix als temps de treball, pauses i interrupcions del personal auxiliar de viatge, i el tercer és el relatiu als controls en carretera i en els locals de les empreses. Aquests últims, que són una novetat respecte a la situació actual, es faran com a mínim una vegada a l’any a partir de l’any vinent.

tracking