Gallardo critica López per dubtar de l'honorabilitat dels treballadors públics
El ministre respon a una pregunta del socialdemòcrata sobre la concessió de l'heliport que les qüestions que planteja figuren al plec de bases
El titular de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, acusa Pere López de "posar en dubte la tasca de departaments implicats i, consegüentment, l'honorabilitat i professionalitat d'aquests treballadors i treballadores públics". L'afirmació del ministre figura en la resposta a la pregunta sobre l'heliport plantejada pel president del grup parlamentari socialdemòcrata on assegurava en l'enunciat que "la concessió ens genera molts dubtes; dubtes de viabilitat del projecte, de legalitat i de bon ús (per no emprar altres expressions) del diner públic". Gallardo recalca que "aquestes insinuacions només es poden fer si s'acrediten els elements que així ho demostrin" o del contrari és dubtar dels implicats en el procés.
Jordi Gallardo al·lega en la resposta publicada avui al Butlletí del Consell General que "el fet que moltes de les qüestions que demana el conseller estan previstes o explicades al plec de bases, demostra que no s'ha fet una lectura del mateix" recordant a López que la informació va estar exposada des del 20 d'octubre del 2021 fins al 18 de febrer del 2022. I agrega que considerant "que la improbable lectura" del document li hagi generat dubtes exposa els requeriments demanats. El primer dels quals és sobre els serveis de duana a l'heliport que el ministre remarca que era un dels requisits de la terminal i s'havien de preveure els "requeriments infraestructurals mínims costa terra" i assenyala que el Govern treballa perquè l'heliport pugui fer el que internacionalment s'anomena "preclearance", que consisteix a donar un permís per avançat. El sistema que l'executiu vol implantar permetria operar vols domèstics de l'espai Schengen.
López preguntava si la declaració d'interès nacional de l'heliport es justificava per les connexions amb l'exterior i Gallardo li respon que "encara no s'ha tramitat" aquesta declaració i que l'oferta no aporta acords per fer operacions amb l'exterior perquè no es demanava al plec de bases "com suposo que heu pogut comprovar amb la lectura".
El conseller del PS demanava "com es justifica que un contracte de concessio de l'oferta es contempli beneficis sobre l'execució de la construcció" i Gallardo li fa un apunt abans d'entrar en el fons responent que "la pregunta té, al meu entendre, alguna errada de caràcter gramatical que en dificulta la comprensió". Asseverant després que no existeix per ara "cap contracte de concessió tal com mencioneu, fet que no permet cap aclariment en desconèixer a quin document us referiu". López es referia a "la possible il·legalitat de la previsió de beneficis en la construcció" i el titular d'Economia respon de nou assegurant que per apuntar que "és il·legal obtenir beneficis per part de l'empresa externa que farà els treballs de l'heliport, sense novament aportar cap element que reforci aquesta teoria".
El ministre esmenta de nou la lectura del plec de bases per respondre al socialdemòcrata sobre la diferència entre el pressupost base del Govern i l'oferta presentada o sobre per què hi ha partides al pressupost i una anticipació de diners de Govern si és una concessió. Pere López afirma en una de les qüestions que "les aeronaus haurien de tenir una capacitat mínima per a 12 passatgers i dos tripulants per la viabilitat de la instal·lació" al que Jordi Gallardo respon que "entenc que es tracta d'una teoria personal, ja que en cap moment no s'ha exigit aquesta tipologia d'aeronaus segons vós mateix haureu pogut comprovar havent llegit el plec de bases".