comunicació
Imma Jiménez deixa FEDA per dirigir la ràdio i televisió públiques
La nova responsable de la ràdio i televisió públiques es va trobar ahir amb la plantilla
Un consell de ministres extraordinari celebrat ahir al matí va validar el nomenament d’Imma Jiménez com a nova directora general de la ràdio i la televisió públiques. A les tres de la tarda, i acompanyada del cap de Govern, la nova responsable de l’ens ja va mantenir una primera trobada de presentació amb la plantilla. Formalment no ocuparà el càrrec fins dilluns, tal com recollia el decret de nomenament publicat en un BOPA extraordinari. El mateix BOPA feia públic el cessament d’Imma Jiménez com a vocal del consell d’administració de FEDA.
Jiménez ha desenvolupat la major part de la carrera professional a la companyia elèctrica. S’hi va incorporar el 2004 i el 2021 va passar a ser-ne la número 2 ocupant una direcció general adjunta de nova creació. Actualment, però, tenia una excedència. Es sociòloga de formació i és màster en recursos humans i direcció de persones i, segons el comunicat difós pel Govern, Xavier Espot va remarcar de la nova directora general de RTVA el seu recorregut “en el sector públic, la seva vocació de servei i l’experiència en la gestió de les persones”. La seva trajectòria a FEDA es va interrompre durant una etapa d’un parell d’anys (entre el 2015 i el 2017) durant la qual va dirigir Andorra Desenvolupament i Inversió (ADI), el que ara és Andorra Business. En reincorporar-se a l’empresa pública va assumir la direcció d’activitats de creixement i va impulsar les filials de la companyia pública, FEDA Ecoterm i FEDA Solucions. El març del 2021 assumia la direcció general adjunta.
Jiménez assumeix el càrrec vacant des de l’1 de gener, quan Xavi Mujal va deixar les funcions que ocupava des del 2014 per un càrrec directiu a la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals. En una compareixença a la comissió legislativa d’Economia el mes de desembre, Mujal va remarcar que el principal repte que afronta ara RTVA és el de la digitalització per adaptar-se al nou entorn comunicatiu. La seva successora també haurà d’abordar el futur de les instal·lacions que, si es mantenen en la ubicació actual –el lloguer finalitza en un parell d’anys–, necessitaran una renovació. Per al 2023 s’ha elaborat un pressupost que vol estabilitzar la plantilla amb un augment salarial que ha significat una pujada del 20% en la despesa de personal.